1

Onderwerp: fondant

ik ga samen met een kennis een taart maken maar nu gaan we marsepein gebruiken om hem te bekleden en ze heeft per ongeluk fondant gekocht voor het puzzelplaatje is dit wel lekker kan dit ?

groetjes patricia

Re: fondant

tuurlijk!!
:Y

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Een puzzelplaatje maak je altijd van marsepein.....
Je kunt dit veel beter verwerken in een puzzelplaatje dan fondant. Fondant wordt te snel hard (marsepein wordt niet hard) en kan haast niet meer netjes tegen elkaar geschoven worden. Sorry, maar alleen met marsepein krijg je een mooi resultaat......

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Annelies schreef:

Een puzzelplaatje maak je altijd van marsepein.....
Je kunt dit veel beter verwerken in een puzzelplaatje dan fondant. Fondant wordt te snel hard (marsepein wordt niet hard) en kan haast niet meer netjes tegen elkaar geschoven worden. Sorry, maar alleen met marsepein krijg je een mooi resultaat......

oh echt??
das nieuw voor mij!  :lol:
ik maak t gewoon van fondant....

5

Ja hoor dit kan prima. Fondant of marsepein is meer persoonlijke smaak denk ik.

ik werk ook veel liever met fondant dan marsepein...gewoon omdat dit toch altijd net íets fijner van structuur is.
Maar smaken (en technieken) verschillen. Of jij fondant ook echt lekker vindt, dat kan ik ook niet bepalen ;)

7

ik vind het zelf fijner met marsepein maar ze had al fondant gekocht. het wordt een groene taart met de boerderijdieren van marsepein

het kan wel met fondant hoor,
maar als Annelies zegt dat marsepein  beter is geloof ik dat direct :Y

9

Dat ben ik wel eens met Koekiemonster wat betreft Annelies ;) Denk dat ik de volgende keer het ook maar eens ga proberen met marsepein dan.

10

Niet alle fondant hardt toch uit?

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

11

ik heb net even het tabel nagekeken en als het goed is houden we nog over van de kilo marsepein dus dan doe ik het met marsepein bedankt allemaal.

12

Ik puzzel ook wel met fondant hoor, wordt ook heel netjes.
Voordeel van marsepein is dat de onderdeeltjes makkelijker aan elkaar blijven plakken. Het is dan eenvoudiger om je gepuzzelde plaatje op de taart te leggen.

~ Never waste a good crisis... ~