1

Onderwerp: afsmeren met??? iets anders als bc!!

een vraagje: de bc valt zo stilaan niet meer in de smaak wegens te zwaar.  Vooral het dijkje is zo'n hele hap  :|
ik heb een poging gedaan met icing, gestart met icing-poeder.  Het was een vreselijk geklodder om te smeren, eigenlijk niet te doen.  Achteraf werd het niet hard en qua zoetigheid viel het nog mee.  dus zijn er misschien tips om dit werkbaarder te maken?
of iets anders om mee af te smeren?  ik heb al gelezen met jam, maar hoe maak je dan je dijkje?  of chocopasta?
zou het helpen om een dijkje met choco te maken en toch af te smeren met bc?  maar wordt het dan geen smaakjes-mikmak?  :s
alle tips naar alternatieven meer dan welkom!! ik heb al wat gelezen met FAQ, maar ik zou toch nog graag wat persoonlijke ervaring van jullie krijgen...
alvast bedankt!!!
groetjes,
Weckxke

2

Re: afsmeren met??? iets anders als bc!!

Misschien proberen het zonder dijkje te doen? Ik maak eigenlijk nooit dijkjes. En smeer af met ganache. Of je kan je botercreme een smaakje geven wat past bij de vulling.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

ik heb wel eens afgesmeerd met abrikozen jam. dit kook je dan eerst in. ik heb dit ook gebruikt als vulling dus een dun laagje in de taart. het ging met bekleden best goed. mja, heb het tot nu toe alleen met 1 blanda 15 cm gedaan...

en idd anders minder vol vullen en zonder dijkje afsmeren.

4

ik hou wel van veel vulling, dus zonder dijkje durf ik niet direct..  voor een blanda is vullen en afsmeren met jam toch wel een idee misschien, verliest anders toch zijn vorm met een dikke vulling he  ;)

ganache heb ik ook al overwogen maar om de een of andere reden kijk ik daar echt tegenop  :o

meer tips in alle geval welkom!!!
alvast bedankt petra en leef!

5

Ik vul ook niet al te zuinig maar blijf gewoon van de randen vandaan. Dan heb je geen dijkje nodig hoor.

6

Leef! schreef:

Ik vul ook niet al te zuinig maar blijf gewoon van de randen vandaan. Dan heb je geen dijkje nodig hoor.

lukt het dan om de snede mooi weg te werken?  of die vult zich waarschijnlijk vanzelf wat op bij het afsmeren?

lukt dat eigenlijk goed met die ganache?  is t geen geknoei met het overgieten of kan je dat toch ook smeren?

7

Nouja, ik kan natuurlijk niet zien hóe dik jij vult vanaf hier, maar bij mij vulde het wel op. Nu moet ik zeggen dat ik botercreme maar een paar keer heb gedaan en daarna overgestapt op ganache. Maar bij de botercreme had ik ook geen last van de snede.

Het voordeel van ganache is dat het wel vaster is omdat het echt heel erg hard wordt. En je kan het gewoon afsmeren.

Voor tips zou ik verder even de zoekfunctie gebruiken want er zijn de laatste tijd heel uitgebreide topics geweest over ganache.

8

super, alvast bedankt he :o)

9

ganache

10

Idd afsmeren met ganache, op you tube kan je zien hoe dat moet als je zoekt op " michelle ganache"

Ik droom zelfs over taart!

11

Of anders mbc is 1-2-2. Ik maak het nu ook en vind het een stuk lekkerder en vooral minder zwaar.

12

Ganache! Gaat super en is echt niet moeilijk of ingewikkeld!

Groetjes Louise

13

Ik heb even meegelezen in deze topic. Is ganache dus beter dan bc? En kan ik bij alle vullingen gebruiken?

14

Ik heb wel eens afgesmeerd met choco-fudge, ging echt 'gesmeerd'!

15

Choco fudge kun je denk ik niet bij alle vullingen doen of wel?

16

Ach net wat je lekker vind  :lol:  vanille, banaan, kersen.. alle choco, caramel-achtige dingen... genoeg denk ik zo  :9

17

Het klinkt niet verkeerd. Misschien dat ik dit ook wel eens ga gebruiken.

18

de ganache is echt een dikke meevaller!! byebye bc!! toch voor een tijdje, ik heb een nieuwe verslaving  :9   bedankt he!!