1

Onderwerp: taart banketbakkersroom en kersenvlaaivulling, Help!

IK heb een opdracht gekregen om een taart te vullen met Banketbakkersroom en kersenvlaaivulling.
Ik ga de cake 2 laagjes vullen.
Ik weet nu niet of ik in de ene laagje vlaaivulling en de andere  laag room moet doen, of beiden in 1 keer, dus eerste laag wat vlaaivulling en gelijk daar bovenop de room en  de 2e laag alleen met room moet vullen. Wie kan mij een tip geven?

En moet ik een dijkje van botercreme maken als ik banketbakkersroom gebruik als vulling??

2

Re: taart banketbakkersroom en kersenvlaaivulling, Help!

Wat ik altijd doe is: laag 1: bbr + vlaaivulling, laag 2: alleen vlaaivulling. Maar het kan eigenlijk hoe je het zelf wil hoor. Maakt eigenlijk niets uit. Ik doe wel de bbr óp de vlaaivulling, want de vlaaivulling smeert zich makkelijker uit op de taart dan op de bbr.

3

Ik doe vaak alles dubbel in 1 laag  :9 Maar dat is smaak gebonden denk ik. Je taart wordt wel zwaar trouwens met vlaaivulling. En ik zou wel een dijkje spuiten. Al is het maar voor de zekerheid.

wonderen bestaan ...

4

ik maak nooit dijkjes. gewoon een cm uit de rand blijven, met afsmeren plamuur je het vanzelf vol.
en smaken verschillen, want ik vind het lekkerder om juist aparte lagen te maken.
dus laag 1 vlaaivulling en laag 2 bbr. zwitserse room is trouwens nog lekkerder, gewoon een pakje slagroom en een paar druppels vanille door de bbr heenmixen.

5

Bedankt dames, hier heb ik wat aan ;)