1

Onderwerp: Help een nieuwe mixer deel 956

Hallo allemaal,

Sorry ik weet dat ik de zoveelste ben met vragen over een nieuwe mixer, maar ik heb veel berichten gelezen en kon niet precies vinden wat ik zoek. Dus ga ik ook lekker vervelend doen  :D

Allereerst begin ik met een vraag: Wie weet hoe belangrijk het aantal watt is voor een machine?
Zover ik weet is de regel: hoe meer watt, hoe meer kracht. Maar ik zat naar de KitchenAid te kijken (om specificaties te vergelijken, want ik vind hem echt veel te duur :( ) en die zitten allemaal rond de 300/350 watt!
Mijn huidige mixertje is ook 300 watt! Is die dan ook krachtig genoeg voor stiff icing?

Ik heb even een lijstje gemaakt van mijn “eisen”.
•    Budget maximaal 160 euro
•    Moet sterk genoeg zijn om stiff icing te maken

Daar komt nog bij dat ik zo'n machine graag eerst "in het echt" wil zien. Dus als iemand ook nog een winkel weet...

Ik hoop dat iemand nog op dit onderwerp wil reageren, aangezien dit al de zoveelste is.  :/

Verder wil ik nog wel even kwijt dat ik op dit forum veel geweldig mooie taarten zie, als ik tevreden over mijn taarten, plaats ik ook wel een foto.

Groetjes Carolien

Re: Help een nieuwe mixer deel 956

Ook ik had dit zelfde probleem enkele maanden geleden.
Ik heb uiteindelijk de Clatronic gekocht bij Neckermann.
Deze was net iets meer dan 100,- en heeft 1000watt. Ik kan hem niet vergelijken(had eerst een handmixer) maar ook ik kreeg de tip om zoveel mogelijk watt aan te schaffen. Ik zelf vondt de Kenwood nogal duur. Maar ik denk dat je dat met name aan je hoeveelheid taartjes moet laten afhangen.

Succes ermee.
(Ps als je onder mijn naam mijn berichten aanklikt vind je hier nog een topic over onder goedkope keukenmachine gezocht)

Keep calm and have a (cup-)cake!!

3

@ Sjunne,

Ik ben bang dat iedereen het probleem heeft met een nieuwe mixer kopen  :D
Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen, maar twijfel steeds meer. Ik heb de berichten die je zei opgezocht. En er staan handige dingen in, maar ik val elke keer weer over het aantal watt! Is meer watt nu beter of maakt het niet uit? Is er iemand die dat weet?
Want dat haal ik helaas niet uit de vele berichten.
Welke machine de icing kunnen mixen?
Ik krijg nog hoofdpijn van al die mixers  :s
Maar bedankt voor je reactie!

4

sjunne taart schreef:

Ook ik had dit zelfde probleem enkele maanden geleden.
Ik heb uiteindelijk de Clatronic gekocht bij Neckermann.
Deze was net iets meer dan 100,- en heeft 1000watt. Ik kan hem niet vergelijken(had eerst een handmixer) maar ook ik kreeg de tip om zoveel mogelijk watt aan te schaffen. Ik zelf vondt de Kenwood nogal duur. Maar ik denk dat je dat met name aan je hoeveelheid taartjes moet laten afhangen.

deze heb ik ook en bevalt mij supergoed!

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

5

De 300 watt die Kitchenaid heeft is vergelijkbaar met 1200 Watt van een andere machine. Dit schijnt te komen door de energie/mechanisme die efficienter word gebruikt.

6

Ka heeft tandwielen en een kenwood is mechanisch dus heeft veel meer energie nodig om t allemaal te laten draaien. Daarom kan de ka ook meer kracht zetten, omdat tandwielen veel sterker zijn...

Wattage zegt dus niet zoveel, je moet meer naar de overbrenging kijken..

7

De kitchenaid heeft door zijn constructie genoeg aan die 300 watt.
Bij deze machine wordt een relatief groot deel van het opgenomen vermogen omgezet in bewegingsenergie om te mixen,kneden,kloppen.

Bij mixers die veel meer kunnen zitten er ook veel meer bewegende onderdelen in die allemaal energieverlies opleveren. Ook de motor zelf is door het hogere toerental minder efficient met energie dus moet er meer ingestopt worden om hetzelfde te bereiken als bij een K.A.

Een handmixer kan ook veel vermogen leveren maar door de compacte bouwvorm zal de motor relatief snel heet worden en bij zeer langdurig gebruik met zware belasting zelfs zo heet dat ie doorbrand.
Prima voor mixklusjes tot een minuut of 20 maar dan moet ie toch eerst weer een tijdje afkoelen. Een K.A zal daar niet snel last van hebben.

Als je een kenwood o.i.d. Van 1000w of meer neemt zal je best genoeg vermogen hebben maar zoveel vermogen betekend ook zoveel warmteproductie dus zal die na verloop van tijd ook best heet kunnen worden.

Zelf wil ik een kenwood k-Mix aanschaffen. Is 500w. Beetje de gulden middenweg.

Gr, John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.