1

Onderwerp: En nu de zijkant nog..

Heb net een taartje gemaakt van 2 lagen biscuit met tussenin Meringue botercreme met stukjes aardbei.
Bovenop eerst halve aardbeien gelegd, bakpapierrandje eromheen gezet en gevuld met Tortenguss (rode gelei met aardbeiensmaak)

Zijkant afgemeerd met botercreme. Blijft dus niet plakken op de gelei.
Het deel onder de gelei is dus nu iets breder. Jammer maar de volgende keer beter.

Maar wat is nu een goed idee om de zijkant mee af te maken.
Het is nu lekker fris zoet en veel zoeter wil ik hem eigenlijk niet maken.
Marsepein is dus mijn allerlaatste keus.
Chokolade met aardbei is een lekkere combinatie maar bij de eters zit er een bij die geen chocolade lust (onbegrijpelijk).

Kan ook een partje open laten en die achteraf met nougatine doen.
Wordt dan wel een raar gezicht he?
Heb helaas niet voldoende Nougatine meer voor de hele taart.

Ideeën ?

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

2

Re: En nu de zijkant nog..

slagroom?  :rolleyes:

3

Slagroom, wel aan gedacht maar hoe krijg je die zo vast dat ie er niet afzakt, volstaat klopfix en zo ja hoeveel per 200 ml?. En welke slagroom kun je daar dan het beste voor gebruiken, Die bekertjes uit de koeling of die uit de ongekoelde pakjes lang houdbaar?

is het misschien te mengen met een beetje stijfgeklopte meringue?
Heb ook nog een nieuw pak Fun Cakes Royal Icing staan maar nog nooit gebruikt dus weet niet hoe zoet dat wordt. Staat op dat het geheel uithard wat me wel mooi lijkt.

Met slagroom als afwerking heb ik nog geen ervaring vandaar de velw vragen.

Alvast bedankt,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

ja tuurlijk is merengue het lekkerst maar ook zoet en jij wilde niet nog zoeter. Zelf gebruik ik altijd goedkope pakjes slagroom (maar wel kloppen als gekoeld is) en op 1 pakje 1 pakje klopfix. Waarom zou dat niet houden? Beetje strak afsmeren netzoals botercreme daarna kan je altijd nog decoreren met hagels of vlokken of die andere dingetjes................

5

of lekker bezig met de spuitzak. Dus je slagroom in spuitzak doen met leuk kartel spuitmondje. Kan je die scheefte ook beetje verdoezelen omdat je toch al hebt afgesmeerd met botercréme. Omdat taartje voor thuis is kan je nu leuk experimenteren.
Succes!

6

Bedankt voor de adviezen.

Taartje is niet echt voor thuis maar voor op vakantie aanstaande week met z'n twaalven. Allemaal familie.
Gaat ook nog een appeltaart mee en chocoladeschaaltjes gevuld met Biscuit, Lemon curd, Meringue botercreme en advocaat. Zooo verschrikkelijk lekker.
Wordt dus absoluut geen Sonja Bakker weekje :D  :D  :D  :D

Denk dat ik dan maar wacht met de slagroom tot de dag dat ie opgegeten wordt. Moet nl ook een uur of 3 ongekoeld mee in de auto.

Badankt en gr,
John.