Onderwerp: Even wat hulp nodig bij een chocolade ganache !
Hey Allemaal,
Binnenkort ga ik mijn 4e taart maken, de andere taarten waren met jam en botercreme, wel lekker maar zo standaart, dus wil iets anders gaan maken, ik kom heel vaak de chcocolade ganache tegen en dit gaat dan ook mijn volgende project worden Maar ik heb als leek wat vragen hierover...
De bereiding is mij bijna helemaal duidelijk, alleen lees ik de warme ganache moet koelen, waarom? Waarom kan hij niet warm als vulling worden gebruikt? En als je dan de garnache gaat koelen dan wordt hij toch helemaal hard of zie ik dat verkeerd en hoe kun je de harde koude ganache dan als vulling gebruiken ?
Nu nog even tips nodig voor het vullen, is de chocolade garnache bedoeld als vervanging van de botercreme?
Stel ik maak een witte chocolade garnache met een frambozenjam en moet er dan ook nog botercreme op, lijkt mij anders erg droog worden. En je hebt toch de botercreme nodig om af te smeren anders blijft de marsepein niet plakken?
Ohhh ik hoop echt dat jullie mij kunnen uitleggen wat jullie precies met de garnache doen, alle tips zijn welkom, ben ook erg dol op bitterkoekjes en amaretto !
Meiden alvast bedankt,
Liefs Ivy