1 Laatst bewerkt door Tamtaartje (11-10-2011 08:31)

Onderwerp: Bruidstaart goud en bordeaux

Afgelopen vrijdag weer een bruidstaart mogen maken. Het bruidspaar wilde graag de taart wit en een goud lint met bordeaux rode bloemen. De topper hebben ze zelf uitgezocht. Het vervoeren was wel lastig hoor :lol:... NOT!! Het moest namelijk naar het restaurant bij ons om de hoek.. De kok was erg enthousiast toen hij de taart zag en vroeg meteen een visitekaartje. Dus maar meteen gegeven en gezegd dat ze mogen bellen als ze een keer een taart nodig hebben :D!! De rozen wilde helaas niet zo goed lukken zoals ik ze wilde hebben :( dus moeten we toch nog maar wat meer op oefenen.. Voor het eerst de cakedrum bekleed en wat ging dat makkelijk zeg!! Ben benieuwd naar jullie reacties  :o

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/308719_239582462757598_225230007526177_628870_1470176765_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/308045_239582426090935_225230007526177_628869_1616412050_n.jpg

2

Re: Bruidstaart goud en bordeaux

helemaal mooi :Y   leuk, zo'n enthousiaste kok, dat biedt perspectief ;)

Waar heb je 'm mee gevuld? O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

leuk dat die kok zo enthousiast was, hij is ook mooi. Zou heel graag willen weten waarmee je het bordeaux hebt gekleurd en of het fondant of marsepein is?

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

4 Laatst bewerkt door Tamtaartje (11-10-2011 08:50)

Carien schreef:

helemaal mooi :Y   leuk, zo'n enthousiaste kok, dat biedt perspectief ;)

Waar heb je 'm mee gevuld? O-)

Ja dat is zeker leuk zo'n enthousiaste kok  O-) Hij is gevuld met witte chocolade botercrème en een laag aardbeienjam afgesmeerd met 1:1. Zo wilde het bruidspaar het. Heb zelf bijvoorbeeld nog geen slagroomvullingen gebruikt dus vind het lastig om dan zo'n vulling aan te bieden (dan ga je toch sneller voor safe). Ze wilde hem ook echt de hele tijd op tafel dus dan is een slagroomvulling niet zo handig denk ik  :P

Wil ook echt nog genoeg proberen, bijvoorbeeld een keer ganache, maar heel veel mensen in mijn omgeving zijn aan het afvallen (inclusief ikzelf) dus dan kom je ook niet even zomaar met een taartje aanzetten  :P

5 Laatst bewerkt door Tamtaartje (11-10-2011 08:49)

Mirzan schreef:

leuk dat die kok zo enthousiast was, hij is ook mooi. Zou heel graag willen weten waarmee je het bordeaux hebt gekleurd en of het fondant of marsepein is?

Dank je wel :) Het is Zeelandia Marsepein 1:3 Rolkwaliteit (de precieze kleur weet ik nu even niet zal vanavond even op de verpakking kijken). De kleur was nog niet helemaal zoals ik hem wilde.. Dus heb er zelf nog wel witte fondant(funcakes) doorheen gedaan (had geen blanke/witte marsepein meer), en nog een beetje rode en klein beetje zwarte kleurstof. De rest is allemaal fondant.

Ohhh wat een mooie taart :)
En wat een gaaf lint :D
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt ?

7 Laatst bewerkt door Tamtaartje (12-10-2011 18:38)

sweetheart88 schreef:

Ohhh wat een mooie taart :)
En wat een gaaf lint :D
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt ?

Dank je wel!
trouwen-feestartikelen.nl/lint
cinderellawedding.nl/satijn-lint-c-50_72.html

Ik koop mijn lint altijd bij 1 van deze 2 webshops (dit lint komt bij de onderste vandaan). Je koopt wel meteen 55 meter ofzoiets, maar voor die prijs vind ik dat niet zo erg  O-)

Wow dat is inderdaad erg goedkoop lint! En ook een hele mooie taart  :)

9 Laatst bewerkt door Tamtaartje (12-10-2011 19:28)

Maartjetaartje schreef:

Wow dat is inderdaad erg goedkoop lint! En ook een hele mooie taart  :)

Ja dat vond ik ook :P, en de kwaliteit is ook goed!! Dank je wel :)

10

Wat een mooie taart! Petje af zeg!

Neem eens een kijkje op www.hettyvanderelst.nl - Alles over lekker eten...

11

Mooie taart!!

Groetjes, Renata

12

Bedankt voor de link :)

13

Dank jullie wel  :D

14

sweetheart88 schreef:

Bedankt voor de link :)

Geen dank! Graag gedaan! :)

15

Mooi hoor! ik vind de bordeaux rode kleur heel erg mooi!
en bedankt voor de tip over het lint, ga ik ook eens voor kijken :Y

Groetjes Sandra
taartvanmeij.hyves.nl

16 Laatst bewerkt door Tamtaartje (14-10-2011 16:38)

Sandra2103 schreef:

Mooi hoor! ik vind de bordeaux rode kleur heel erg mooi!
en bedankt voor de tip over het lint, ga ik ook eens voor kijken :Y

Dank je wel! Ik ben erg lang opzoek geweest naar lint. Ben erg tevreden over dit lint en de prijs is ook nog eens goed :P