MamaSan schreef:Oooh, dat ziet er lekker uit
! Heb je voor mij de recepten van allebei?
Gr.
Sandra
Ehhh...tja... kwarktaart maak ik altijd met de pakken "Roomkwarktaart" van de Aldi
; die is erg lekker, maar niet altijd verkrijgbaar, dus als ie er is sla ik altijd wat pakken extra in. De biscuit die erbij zit is niet schokkend lekker, maar het geheel neemt hier altijd gretig aftrek.
Bij deze mini's had ik de voorschriften van de doos aangehouden en er een beetje kleurstof doorheen gemengd zodat ze lekker roze werden.
(Als ik hem als taart maak doe ik er vaak verse stukjes fruit doorheen, en gebruik ik verhoudingsgewijs wat meer kwark. Dan wordt ie echter iets minder stijf en dat wilde ik voor deze mini's niet. )
Vervolgens de kwark verdeeld over de bakjes van de siliconen cupcakevorm en goed op laten stijven in de koelkast. Toen ze stijf waren even getest, maar ze wilden nog niet helemaal vanzelf uit de vorm, dus toen heb ik ze even in de vriezer gedaan.
Op een rondje biscuit gelegd en bovenop slagroom en een verse aardbei.
De appeltaartjes heb ik gemaakt volgens een appeltaartrecept hier van het forum en vervolgens - ook in de cupcakevorm - kleine taartjes gemaakt: cupcakevorm bekleden met deeg, vulling erin, deksel van deeg erop en bakken maar. Toefje kaneelroom erop

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)