1 Laatst bewerkt door Zitatje (10-10-2011 22:40)

Onderwerp: Bwhahaha, ik doe ook een poging hoor.

Mijn vriend lust geen fondant taarten maar hij houd wel van kwarktaarten.
Hij was jarig afgelopen week en ik dacht: Ik zie ze hier wel eens voorbij komen en ik vind ze zo leuk, dus dat word het!!

Nou, dat werd m dus niet!
Hahaha!
Hoe krijgen jullie die kwarkmini's zo mooi strak?
Overigens was mn slagroom (gewoon uit de bus, slecht he?) niet koud genoeg en dus niet stijf genoeg en dus.... storte de toef lekker in!

Haha, wat een fiasco!
Maar gelukkig waren ze wel lekker  en mn vriend was er blij mee :D

Dus ja in dit geval zijn de tips maar ook op-, aanmerkingen van harte welkom!!

Groetjes!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-THR8RIN3.jpg

2

Re: Bwhahaha, ik doe ook een poging hoor.

Nou, ik vind ze er toch best leuk uitzien! Enne lekker is het in ieder geval. Heb het zelf nog niet gemaakt, dus ik lees even mee!

3

In het papiertje laten zitten! Dan lijken ze strak.

Wel leuk en lekker!

4

ja gewoon in je papiertje laten, ze zien er wel lekker uit .

http://www.mijnalbum.nl/Album=NX36RFMN
groetjes,en veel bak plezier, wendy

5

Haha, ja! Bij serveren heb ik ze ook in t papiertje gelaten maar als je m gaat een moet ie er toch echt uit en dan blijft alles aan t papiertje plakken  :s

Maar ik heb verder ook geen how to's gelezen...ben gewoon begonnen.
Misschien toch eerst nog eens een how to lezen voordat ik er weer aan begin  ;)

Groetjes!

6

Ik had ze gemaakt in de siliconen muffinvorm en even in de vriezer gezet voor het "ontkisten". Dan ploppen er zo uit en zijn ze glad en strak. Vervolgens heb ik ze op een uitgestoken rondje biscuit gezet.

En toen zagen ze er zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6POM8I3N.jpg
(foto is niet zo mooi, maar het gaat dus even om de mini-kwarktaartjes; de andere taartjes op de standaard zijn overigens mini-appeltaartjes  :9 )

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Ik doe ze ook gewoon zonder papiertje in een siliconenvorm. Strookje bakpapier er onder en je trekt ze er zo uit. Hoeven ze niet in de vriezer ofzo.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

8

Och, natuurlijk!
In een siliconenvorm!

Thanks dames!

Groetjes!

9

SweetTooth schreef:

Ik had ze gemaakt in de siliconen muffinvorm en even in de vriezer gezet voor het "ontkisten". Dan ploppen er zo uit en zijn ze glad en strak. Vervolgens heb ik ze op een uitgestoken rondje biscuit gezet.

En toen zagen ze er zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6POM8I3N.jpg
(foto is niet zo mooi, maar het gaat dus even om de mini-kwarktaartjes; de andere taartjes op de standaard zijn overigens mini-appeltaartjes  :9 )

Oooh, dat ziet er lekker uit :9 ! Heb je voor mij de recepten van allebei?

Gr.
Sandra

10

MamaSan schreef:

Gr.
Sandra

Ehhh...tja... kwarktaart maak ik altijd met de pakken "Roomkwarktaart" van de Aldi  :o ; die is erg lekker, maar niet altijd verkrijgbaar, dus als ie er is sla ik altijd wat pakken extra in. De biscuit die erbij zit is niet schokkend lekker, maar het geheel neemt hier altijd gretig aftrek.
Bij deze mini's had ik de voorschriften van de doos aangehouden en er een beetje kleurstof doorheen gemengd zodat ze lekker roze werden.
(Als ik hem als taart maak doe ik er vaak verse stukjes fruit doorheen, en gebruik ik verhoudingsgewijs wat meer kwark. Dan wordt ie echter iets minder stijf en dat wilde ik voor deze mini's niet. )
Vervolgens de kwark verdeeld over de bakjes van de siliconen cupcakevorm en goed op laten stijven in de koelkast. Toen ze stijf waren even getest, maar ze wilden nog niet helemaal vanzelf uit de vorm, dus toen heb ik ze even in de vriezer gedaan.
Op een rondje biscuit gelegd en bovenop slagroom en een verse aardbei.

De appeltaartjes heb ik gemaakt volgens een appeltaartrecept hier van het forum en vervolgens - ook in de cupcakevorm - kleine taartjes gemaakt: cupcakevorm bekleden met deeg, vulling erin, deksel van deeg erop en bakken maar. Toefje kaneelroom erop  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

11

Tip!

Gebruik gene slagroom uit een bus dat stort veel sneller in dan zelfgeklopte. Er zijn verder nog zat tips te vinden voor stevige slagroom. Oa poedersuiker/klopfix/aangevette slagroom.

Succes met een volgende poging!

12

Het klinkt wel geweldig! Minikwarktaartjes, dat moét ik ook proberen binnenkort :D

Er waren eens cupcakes, taarten, koekjes en nog veel meer ander lekkers te vinden op http://www.bakverhalen.nl en https://www.facebook.com/bakverhalen

13

SweetTooth schreef:
MamaSan schreef:

Gr.
Sandra

Ehhh...tja... kwarktaart maak ik altijd met de pakken "Roomkwarktaart" van de Aldi  :o ; die is erg lekker, maar niet altijd verkrijgbaar, dus als ie er is sla ik altijd wat pakken extra in. De biscuit die erbij zit is niet schokkend lekker, maar het geheel neemt hier altijd gretig aftrek.
Bij deze mini's had ik de voorschriften van de doos aangehouden en er een beetje kleurstof doorheen gemengd zodat ze lekker roze werden.
(Als ik hem als taart maak doe ik er vaak verse stukjes fruit doorheen, en gebruik ik verhoudingsgewijs wat meer kwark. Dan wordt ie echter iets minder stijf en dat wilde ik voor deze mini's niet. )
Vervolgens de kwark verdeeld over de bakjes van de siliconen cupcakevorm en goed op laten stijven in de koelkast. Toen ze stijf waren even getest, maar ze wilden nog niet helemaal vanzelf uit de vorm, dus toen heb ik ze even in de vriezer gedaan.

De appeltaartjes heb ik gemaakt volgens een appeltaartrecept hier van het forum en vervolgens - ook in de cupcakevorm - kleine taartjes gemaakt: cupcakevorm bekleden met deeg, vulling erin, deksel van deeg erop en bakken maar. Toefje kaneelroom erop  :9  :9

Dan kan het waarschijnlijk ook met de kwarktaart van Dr. Oetker (taart zonder bakken  ;) , maar dan in de vriezer i.p.v. de koelkast zodat je ze mooi en makkelijk uit de vormpjes kunt halen... Ga het gauw eens proberen! Dank je wel voor je snelle reactie!

Gr.
Sandra

14 Laatst bewerkt door Zitatje (12-10-2011 19:00)

KirstenCakes schreef:

Tip!

Gebruik gene slagroom uit een bus dat stort veel sneller in dan zelfgeklopte. Er zijn verder nog zat tips te vinden voor stevige slagroom. Oa poedersuiker/klopfix/aangevette slagroom.

Succes met een volgende poging!

Ja, ik gebruik anders ook gewoon zelf geklopte slagroom maar ik had t zo druk gehad ik had er gewoon geen zin in.
Daarom had ik al tussen haakjes "slecht hé" geschreven.... haha!

En t was ook maar voor onszelf, niet voor gasten.
Want dan moet ik wel goed voor de dag komen natuurlijk  ;)

Groetjes!

15

MamaSan schreef:
SweetTooth schreef:
MamaSan schreef:

Gr.
Sandra

Dan kan het waarschijnlijk ook met de kwarktaart van Dr. Oetker (taart zonder bakken  ;) , maar dan in de vriezer i.p.v. de koelkast zodat je ze mooi en makkelijk uit de vormpjes kunt halen... Ga het gauw eens proberen! Dank je wel voor je snelle reactie!

Gr.
Sandra

Dit was idd ook van Dr Oetker :)