1

Onderwerp: Strik maken

Hoi iedereen,

Ik wil een grote strik maken van fondant met tylose er door heen.
nu heb ik gelezen dat ik op 250 gram omgeveer 3 gram tylose moet er door heen moet kneden en dan 24 uur moet laten inwerken,

Stomme vraag misschien, maar moet ik het in een bakje laten inwerken, afdekken met folie, in de koelkast enz ?

Ik heb nog nooit met tylose gewerkt, ook kun je er blijkbaar lijm van maken, meng je het dan met water en zo ja hoeveel?
laat je dit dan een aantal uur in de koelkast staan ?

dit zijn natuurlijk beginners vragen, maar ik ben ook nog maar onlangs begonnen met bakken   :o

Re: Strik maken

Ik zou oppassen met de tylose, want ik ben daar ook weleens mee de mist ingegaan. De eerste strik die ik probeerde te maken, brokkelde gewoon van de tylose. Laatst heb ik ook weer een strik gemaakt en toen gewoon zonder en dat lukte ook met fondant. Met marsepein lukt dat niet, omdat het dan niet hard wordt. Als ik jouw was zou ik de lussen gewoon maken en een nachtje op een stuk keukenrol laten drogen. In het begin even opletten dat ze niet inzakken. Je zult merken dat fondant best snel droogt.

Als ik lijm maak, neem ik gewoon een lepeltje tylose en een beetje water, goed roeren en als het te dik is, meer water of andersom.

Succes! Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!

Deze how to heb ik gebruikt:

http://www.tartacadabra.com/howtos/strik.html

4

Ik kijk hier even mee..

Dus als ik het goed begrijp beter geen tylose gebruiken..
en fondant gebruiken?

Goede link trouwens heel duidelijk

5

Ik gebruik bij het maken van een strik wel tylose maar echt een klein beetje en laat het eigenlijk niet inwerken maar gebruik het meteen dan brokkelt het bij mij nooit en hoef ik toch niet zo bang te zijn dat het inzakt

walking on buttercreamclouds .....

6 Laatst bewerkt door Sprinklez (03-11-2011 12:42)

1 x was genoeg sorry

walking on buttercreamclouds .....

7

Ligt een beetje aan het merk fondant of ik wel of geen tylose gebruik. Ik laat de tylose trouwens ook niet inwerken omdat ik dan niks meer mee kan  :nooo