1

Onderwerp: AGA ovens

Vandaag is ons nieuwe fornuis geinstalleerd, een AGA cooker. Nu mijn eerste baksel cc erin, ben benieuwd. Twee ovens gebruikt om te kijken welke het best resultaat geeft [ook 2 temp ingesteld] Het is een mooi fornuis, maar... je kunt niet zien wat er gebeurt,..spannend dus! :D

Je kijkt, je proeft... en je bent verloren.

2

Re: AGA ovens

OEOEI wat ben ik nu jaloers, ik ben daar zo dol op hé.
het is ook een heel eigen manier van koken.

vertel vooral hoe het met de cc´s is afgelopen.

waarschijnlijk vinden ze uiteindelijk een roemrucht einde in jullie magen, maar je snapt wel dat ik ´uit de oven´ bedoel :Y

3

omakneeltje schreef:

OEOEI wat ben ik nu jaloers, ik ben daar zo dol op hé.
het is ook een heel eigen manier van koken.

vertel vooral hoe het met de cc´s is afgelopen.

waarschijnlijk vinden ze uiteindelijk een roemrucht einde in jullie magen, maar je snapt wel dat ik ´uit de oven´ bedoel :Y

Nou, in de hetelucht kwamen ze er mooi uit [keren hiervoor in mijn oude oven waren ze gescheurd], in de conventionele over [sorry, die heet gewoon zo] duurde het behoorlijk langer en heb ik op 180 gr gezet. De hetelucht op 150. Ben blij dus!
Wat er nu gebeurt is dat de cc los laten van het papiertje, maar ik denk te snel uit de muffinvorm gehaald? Door mijn enthousisme. :lol:

Je kijkt, je proeft... en je bent verloren.

4 Laatst bewerkt door omakneeltje (12-10-2011 20:53)

leuk hoor,dat ze goed gelukt zijn, veel succes met je prachtige fornuis, ik wist trouwens niet eens dat er hete-lucht functie op zat.
het is op gas, neem ik aan :Y

of ovens electrisch?

5

Gefeliciteerd! Wat voor Aga heb je? ik heb al jaren een 4 oven en ik kan me inmiddels wel een expert noemen! Als je vragen hebt of recepten wilt mag je me altijd mailen.

Het los laten van de papiertjes heeft niets met de Aga te maken, veel mensen hebben daar last van.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/