1

Onderwerp: Macarons maken = huilen :(

Pffff, ik weet het even niet meer. Ik dacht dat het dit keer de goede kant op ging met mijn macarons maken........tot ik de macarons moest 'spuiten'. Dit is het resultaat...

http://i53.photobucket.com/albums/g65/devilzlittlesister/IMG_2669.jpg

Dit is de tweede keer dat ik macarons probeer te maken en ik weet dat het geen makkelijk recept is maar ik wil ze zo graag maken en ik heb geen idee wat ik verkeerd doe. Ik heb het recept

http://foodnouveau.com/2010/03/29/paris … ep-recipe/

10x gelezen en net ook stap voor stap gevolgd. Wie heeft voor mij een ander recept wat wel gaat werken ?? Ik word er een beetje moedeloos van :(

2

Re: Macarons maken = huilen :(

Heb je je eiwit wel tot schuim geklopt?????

en het amandelmeel en poedersuiker en niet door gemixt maar gespateld???

3

Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt.
Maar ik weet zeker dat het de volgende keer lukt. Drie keer is scheepsrecht  :Y

4

Ja, heb ik allemaal gedaan. Daarom weet ik ook niet goed wat ik nu precies fout heb gedaan :( Het enige wat ik kan bedenken is dat de hoeveelheden van het recept niet kloppen maar bij degene van de tutorial werken die hoeveelheden ook dus snap er niks van. En jammer genoeg is mijn amandelmeel nu op dus kan ook geen nieuwe gaan maken.

5

Ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd, maar het ziet er wel erg dun uit. Misschien dat inderdaad het schuim kloppen niet helemaal goed is gegaan?
Moet het toch ook maar eens gaan proberen... :think:

6

Bianca ik zal je mijn recept even sturen

1 x gemaakt en lukte gelijk

7

Dat is geweldig, Marga :) Bedankt.

Ik had echt pieken van de eiwit en toen ik de kom op de kop hield kwam het er niet uit..........dan is het toch goed ???

8 Laatst bewerkt door marga-vink (11-10-2011 10:28)

Basis Macaron Cookie:
225 gram poedersuiker
125 gram gemalen amandelen
110 gram eiwit (ongeveer 4), 's nachts jaar bij kamertemperatuur
30 gram kristalsuiker
Snufje zout

Op drie stukken bakpapier, met een potlood naar 1-inch (2,5 cm) rondjes uit elkaar te trekken ongeveer 2 cm. Flip elk blad om en plaats elk blad op een bakplaat. [Noot: Je hoeft alleen maar cirkels te tekenen op het bakpapier als je wilt absoluut nog macarons-en kleinbedrijf. Als je handig met leidingen en het niet erg schatten van de hoeveelheid beslag per koekje, deze stap overslaan.]

Duw amandelmeel door middel van een Tamis of zeef, en zeef poedersuiker. Meng de amandelen en poedersuiker in een kom en zet apart. Als het mengsel niet droog is, verspreid op een bakplaat, en warmte in de oven op de laagste stand tot het droog is.

In een grote schone, droge kom zweep eiwit met zout op medium snelheid tot schuimig. Verhoog de snelheid te hoog en voeg geleidelijk kristalsuiker. Blijf zweep om stijf-de blanken moeten stevig en glanzend zijn.

Met een flexibele spatel voorzichtig vouwen poedersuiker mengsel in eiwit tot het volledig opgenomen. Het mengsel moet glanzen en 'flow als magma.' Wanneer kleine pieken op te lossen op een vlakke ondergrond, stop mengen.

Spuiten op de bakplaat

Bak, in een 160 ° C/325 ° F oven gedurende 10 tot 11 minuten. Gebruik een houten lepel om de ovendeur op een kier te houden, en de bakplaat draaien na vijf minuten voor nog bakken

Dan eruit halen en heel goed laten afkoelen

Ik heb dit recept via google laten vertalen dus niet alle woorden kloppen

9

Marga, is het recept in engels of frans ?? Als het in engels is........zou je mij dan de link kunnen geven ???? Het is nu wel erg vaag ;)

10 Laatst bewerkt door marga-vink (11-10-2011 12:36)

jeetje ik moet dan wel heel goed gaan zoeken hahah

even denken hoe ik het gedaan heb 

225 gram poedersuiker
125 gram gemalen amandelen
110 gram eiwit (ongeveer 4), 's nachts jaar bij kamertemperatuur
30 gram kristalsuiker
Snufje zout

4 eiwitten met een snufzout opkloppen en rustig de 30 gram kristalsuiker toevoegen. Net zolang tot je pieken kunt trekken.

Daarna de poedersuiker en het amandelmeel zeven en mengen

Dit rustig door het opgeklopt eiwitmengsel spatelen voorzichtig.

Als alles goed gemengt is het mengsel in een spuitzak doen en rondjes spuiten.

oven op 165 graden en in 10 minuten bakken

de bakplaat eruit en goed laten afkoelen

Ik heb er laatst 60 gemaakt en er bleven er maar weinig over haha
had 8 hele macarons

11

Ik ga je recept de volgende keer zeker proberen. Ik las net op internet dat je geen hetelucht oven mocht gebruiken en die heb ik nou juist. Zou het daardoor ook mis kunnen zijn gegaan ???

12

volgens mij niet

maar dat weet ik niet zeker want heb geen hete lucht

13

Ik bak schuimpjes ook met hete lucht, dus dat moet goed gaan hoor.

Het lijkt toch of je te hard geroerd hebt toen jet het meel erdoor deed. Als je eerst stijven pieken hebt en je spatelt dan voorzichtig kan je er in principe alles doormengen wat je wilt zonder dat het zo slap zou worden.....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

14

Ik ben er ook achter gekomen dat ik de eiwitten toch echt te kort laat mixen. Ik ga van het weekend weer amandelmeel kopen en dan ga ik weer een ander recept proberen :) Ach, zo heb je tenminste wat te doen ;)