1

Onderwerp: Kenwood K-mix ervaringen?

Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren voor een staande mixer.
Kom eigenlijk telkens weer bij de K mix uit. Redelijk vermogen motor van 500W en traploos instelbare snelheid met softstart.
En vind hem er ook nog eens mooi en compact uit zien.

Waar ik echter maar weinig over kan vinden is het geluid wat ie produceert en of ie ook goed onderin de kom en aan de randen mixt. Dit zijn voor mij toch wel 2 belangrijke punten.

Vooral dat ie dus ook kleinere hoeveelheden goed mixt is in mijn geval belangrijk omdat ik nogal eens wat kleinere taartjes maak of bijv maar 2 eiwitten opklop.
Dan wil ik niet terug moeten grijpen op de handmixer.
Als hij veel herrie maakt wordt ik er ook niet blij van want met 3 meiden en een vrouw in huis (kippenhok) is het al herrie genoeg.
Als ie zoveel herrie maakt dat iedereen spontaan de kamer uit vlucht is het ook goed :lol:  :lol:

Iedereen die uit ervaring wat over deze mixer kan vertellen hoor ik graag.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

2

Re: Kenwood K-mix ervaringen?

Niemand die er ook maar iets van ervaring mee heeft  :s ?

Dan zal ik de eerste op dit forum worden die hier een review van gaat maken want dan ga ik hem binnenkort toch aanschaffen.
Nu maar hopen dat het geen miskoop wordt.

Gr.,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

3

KM264 ingekocht......Moet zeggen dat mijn beslag niet luchtig wordt.
Blijkbaar doe ik iets verkeerd.
Ik heb het op een hoge stand geprobeerd en  lage...snap er niks van.

De beslag moet ik nog even met een spatel doorroeren, blijft toch plakken aan de bodem.De ene keer is de onderlaag wel meegeroerd de andere keer blijft er nog meel achter.
Wel jammer ja.....

Groetjes varsha.

4

Hoi, Varsha,

Is wel een ander type als die ik op het oog heb maar lijkt me wel dat het daarmee toch wel luchtig te kloppen moet zijn.

Even wat vragen en suggesties over zaken die het resultaat kunnen beïnvloeden:

Hoeveel en wat voor soort beslag heb je gebruikt?
Wat voor garde/klopper heb je gebruikt?
En is die misschien niet in hoogte af te stellen zodat ie dichter bij de bodem kan komen.
Heb je alles ook eerst goed schoongemaakt voor het eerste gebruik?

Gr.,
John.

5

je kan 4 liter erin kloppen.

Ik had 930 gr bescuit gebruikt en de rest van de ingredienten.(is dat dan te veel?
En wat moet ik doen, wil ik een hoge taart maken moet ik toch de beslag gelijk in de oven doen ,ik kan toch niet wachten op een volgende laag beslag?
Ik heb 1 keer de klopper gebruikt en een andere keer de k klopper.
En natuurlijk goed schoongemaakt.

De hoogte is niet in te stellen.
De machine die gaat van zelf in de hoogte en weer omlaag.

groeten Varsha

6

930 gram biscuitmix exclusief eieren en water...  of begrijp ik het nu verkeerd?

Als ik de capaciteit van de KM264 bij bloem voor gebak bekijk is dat 450 gram volgens Kenwood.

Ik neem aan de het voor funcakemix niet veel meer zal zijn. (correct me if i'm wrong)
Ik hou zelf aan dat het te veel is als de garde voor meer dan 2/3 in het beslag verdwijnt.
De garde kan dan geen of te weinig lucht happen en in het mengsel brengen. Dit is er denk ik bij jou ook gebeurd.

In plaats van 1 helehoge biscuit kun je ook 2 of 3 minder hoge delen bakken afkoelen doorzagen en daarna  stapelen. Mocht een deel te bol zijn dan zaag je de bolling er gewoon af.
In een keer een hele hoge biscuit bakken met een vlakke bovenkant is ook een kunst op zich en vereist veel geluk of ervaring met je oven.

Hoe breed en hoog wil je je taart eigenlijk maken als ik vragen mag?

Gr,
John.

7 Laatst bewerkt door lune (10-10-2011 21:12)

De Kenwood kan 9 eieren aan, max. (dat is ongeveer 600 gr biscuitmix)

Biscuit hoef ik nooit zelf door te roeren, maar boter(creme) wel, moet ik echt nog wel even met de pannenlikker de randen/bodem doorroeren, maar zolang ik het niet met een handmixertje hoef te doen heb ik daar geen problemen mee, je zet de mixer aan en gaat verder met wat je aan het doen was, dan 1 x pannenlikken en weer aanzetten.
Een pakje slagroom (200 ml) kan je er ook gewoon mee kloppen (zie zin hierboven :D, liever lui dan moe)
Ik heb ooit voor de mjam een vergelijkend warenonderzoek gedaan tussen de KA en de Kenwood en ik vond er qua gebruik weinig verschil in zitten (behalve in de prijs) ze deden allebei prima wat ze moesten doen en ik heb ze tegelijkertijd aangezet en de één maakte niet meer geluid dan de ander, wel een ander geluid.

Alles goed???? nee 3 fout