Onderwerp: Afsmeren met bonbonbloc vulling
Ik ga dit weekend een taart vullen met een bonbonbloc vulling.
Kan ik de taart hier ook mee afsmeren of kan ik toch beter slagroom of botercreme gebruiken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Afsmeren met bonbonbloc vulling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ga dit weekend een taart vullen met een bonbonbloc vulling.
Kan ik de taart hier ook mee afsmeren of kan ik toch beter slagroom of botercreme gebruiken?
heb geen idee, maar ik lees graag even mee
Ik smeer de taart vaak in met chocopasta, zoooo lekker! dus ik denk best dat het kan hoor! Gewoon uitproberen zou ik zeggen. Het lijkt me erg lekker trouwens!
Laat anders na afloop maar s weten hoe het smaakte, ben erg benieuwd!
eet smakelijk!
de bonbonbloc vulling van het forum zou ik niet mee afsmeren
zit slagroom door en is daardoor te vochtig en dan smelt je marsepein
idd, niet afsmeren met slagroom of iets waar slagroom in zit. Hoe minder vocht, hoe beter.
Je zou er dan wat extra chocolade er doorheen kunnen doen dat het iets steviger wordt.
Ik smeer vaak af met chocoladeganache en dat is chocolade met slagroom dus...
Maar ik gebruik wel altijd marsepein en geen fondant. ik geloof dat dat wel iets uitmaakt.
marsepein kan ook smelten door vocht
wil niet zeggen dat het altijd gebeurd, maar het kan wel
weer zelf ook niet hoelang het duurt voor het smelt
misschien, wanneer je het dezelfde dag eet ofzo dat het dan wel goed gaat
maar daar heb ik geen ervaring mee
Ik heb ook een keer afgesmeerd met bonbonblocvulling, en eroverheen marsepein, ging prima (Y)
Ik heb vandaag de taart gemaakt en gevuld met bonbonbloc vulling. Ik heb hem afgesmeerd met banketbakkersroom. Toen ik met decoratie bezig was begon het onderste randje een beetje te smelten. Dat was balen. Maar dat is een leer voor de volgende keer.
zou volgende keer toch botercreme gebruiken
zit je altijd veilig
wel zonde dat het wat weggesmolten is...
Hm... ik heb net een taart gemaakt en die heb ik afgesmeerd met bonbonbloc vulling en bekleed met marsepein.
Hij staat nu in de vriezer en komt er pas over 3 weken uit Ik hoop maar dat hij bij het ontdooien dan niet gaat smelten
Ganache, is dat niet hetzelfde idee als bonbonbloc vulling?? Want met ganache kun je toch ook probleemloos afsmeren?
Is er IEMAND die even kan zeggen dat zij altijd met bonbonbloc creme afsmeert, dat dit helemaal prima werkt en ook bij invriezen en ontdooien de marsepein niet smelt!!?
uhmmm nee... er zit slagroom in. daar kun je niet mee afsmeren.
Je kunt toch ook met ganache afsmeren???
Je kunt toch ook met ganache afsmeren???
Ik denk dat het verschil is dat de verhouding met ganache anders is, n.l vel meer chocola in verhouding tot de slagroom
Ik heb al eerder taartjes afgesmeerd met bonbonbloc vulling (zoals recept hier).
Geen enkel probleem gehad met betrekking tot smelten van marsepein/fondant!!
Ik heb het wel in de koelkast gezet (ivm de slagroom).
Groetjes!!
Ik heb al eerder taartjes afgesmeerd met bonbonbloc vulling (zoals recept hier).
Ik heb het wel in de koelkast gezet (ivm de slagroom).Groetjes!!
Dankjewel ladylisa!!
Je bedoelt in de koelkast gezet ivm het bederven? Als de slagroom eenmaal gekookt is, is het langer houdbaar volgens mij?
En bij ontdooien komt er natuurlijk meer vocht vrij, ik hou mijn hart vast, hoop maar dat het goed komt!
Anders wordt het op de dag zelf nog als een idioot een nieuwe maken!!
Als ik naar het recept (verhoudingen) kijk van de bonbonblok vulling, dan weet ik haast zeker dat je er mee kunt afsmeren. Gewoon proberen!
ladylisa1991 schreef:Ik heb al eerder taartjes afgesmeerd met bonbonbloc vulling (zoals recept hier).
Dankjewel ladylisa!!
Je bedoelt in de koelkast gezet ivm het bederven? Als de slagroom eenmaal gekookt is, is het langer houdbaar volgens mij?En bij ontdooien komt er natuurlijk meer vocht vrij, ik hou mijn hart vast, hoop maar dat het goed komt!
Anders wordt het op de dag zelf nog als een idioot een nieuwe maken!!
Ja ivm het bederven. Maar het hoefde niet te ontdooien (niet in de diepvries geweest maar in de koelkast) maar wel op kamertemp. laten komen.. ging niet smelten of wat dan ook hoor! Bij mij tenminste niet hahaha!
Wilkyway schreef:ladylisa1991 schreef:Ik heb al eerder taartjes afgesmeerd met bonbonbloc vulling (zoals recept hier).
Dankjewel ladylisa!!
Je bedoelt in de koelkast gezet ivm het bederven? Als de slagroom eenmaal gekookt is, is het langer houdbaar volgens mij?En bij ontdooien komt er natuurlijk meer vocht vrij, ik hou mijn hart vast, hoop maar dat het goed komt!
Anders wordt het op de dag zelf nog als een idioot een nieuwe maken!!Ja ivm het bederven. Maar het hoefde niet te ontdooien (niet in de diepvries geweest maar in de koelkast) maar wel op kamertemp. laten komen.. ging niet smelten of wat dan ook hoor!
Bij mij tenminste niet hahaha!
Laten we hopen bij mij dan ook niet!!!!
we duimen met z'n allen voor je
misschien wel alvast eea voorbereiden voor het geval dat
Ik had al het idee dat ik de nijntjes er wel af kan peuteren, mocht het misgaan....
En dan moet ik alleen als een idioot een kilo marsepein paars gaan maken
een kilo??
bij wijze van spreken Carien
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Afsmeren met bonbonbloc vulling