Onderwerp: Beginnersvraagje over vulling
Aankomende woensdag avond ga ik voor het eerst een taartje maken voor mensen die ik niet ken. Ik mag mijn eigen inspiratie er op los laten gaan (dat is heel fijn) Het is voor een 40 jarig huwelijk en het moet ongeveer een taartje voor 10 personen zijn.
Nu wil ik een chocolade biscuit bakken, bekleden met de satin ice choco fondant en vond net een vulling hier bij de lijst met vullingen:
Laagje witte chocoladebotercreme (gewoon flink wat witte chocopasta door de botercreme mengen) / Laagje kersen en kersenjam
Dit lijkt mij een heerlijke combinatie maar heb nog niet zoveel ervaring met verschillende vullingen en combinatie's dus vraag jullie advies of dit daadwerkelijk wel lekker en niet te machtig is.
Nu heb ik er nog een vraagje over. Moet ik bij de kersenjam en de kersen ook een dijkje spuiten en kan ik deze gewoon buiten de koelkast bewaren? Donderdag ochtend wordt hij opgehaald. Is het ook nodig om het biscuit te besprenkelen voor de eventuele droogheid? (gebruik de funcake mix)
Ik hoop op wat advies of tips zodat mijn eerste echte bestellinkje een succes wordt
Alvast bedankt voor het lezen!