1

Onderwerp: ervaringen met kenwood 264

Wie van jullie heeft ervaring met de kenwood 264?
Mijn beslag krijg ik niet luchtig.
Ik gebruik de kant en klare bakmixen ...die moeten omhoog gaan.
Ik heb het met een stand 3 geprobeerd maar ook met stand 2.
Ook met de klopper en ook die stang achtige klopper.
Ik doe blijkbaar iets verkeerd.

Graag advies ik heb de ander berichten gelezen maar die gaan over de andere kenwoods.
Of jullie schrijven dat jullie tevreden zijn.

Hoor graag van jullie.
Groetjes Varsha

2

Re: ervaringen met kenwood 264

Hoi,

Ik heb een KM264 en krijg goede biscuits.

Ik gebruik de K klopper & mix van funcakes en een beetje WARM water. Gebruik je wel voldoende beslag voor in je bakblik?? Meer dan op de verpakking staat hoor, anders is het niet voldoende voor een mooi hoog biscuit!!

10 minuten op bijna de hoogste stand kloppen. Maakt best veel geluid, maar goed, je hoeft er niet bij de blijven staan, hij doet z'n werk wel....

Ingevet bakblik voorverwarmen gedurende de tijd dat er gemixt wordt.

Met deze tips zou het aardig moeten lukken (wie vult me aan??)

I just love it....!!

3

ik heb hem ook gehad en kreeg er mooie biscuits uit.
De eieren goed voorverwarmen (even in warm water leggen) dan alles in de bak en niet met de K-klopper, maar die met die vele draadjes (kom even niet op het woord).  Eerst zoveel minuten hoog en dan nog 2-3 minuten op laagste stand.
Misschien is je oven ook te warm?

Groetjes, Dorothea.

4 Laatst bewerkt door mamalein (10-10-2011 09:58)

Ah sorry, ballonklopper/garde (=draadjesklopper) uiteraard!!
Was nog niet helemaal wakker geloof ik!  :/

Ik begin met 150 graden en dan na 10-12 minuten naar 160 evt daarna nog een stapje hoger naar 165-170 graden.
Ik heb een heteluchtoven en bak in het midden...

I just love it....!!

5

Je schrijft hoogste stand ...bedoel je stand drie want dat is toch de max voor kloppen?
Of gaan jullie hoger?
Mijn ingredienten heb ik allemaal op kamertempratuur.

6

Ik mix meestal 8-10 minuten rond de 5 en daarna nog een minuut of 2 heel laag. Dat kan dus wel het verschil uitgemaakt hebben bij jou, dat je te voorzichtig klopte...

Succes, hoop dat je prachtige kapsels krijgt, het kan echt hoor!!

I just love it....!!

7

Op de machine staat max stand 3 .
Voor kloppen......

En op hoeveel klop je de buttercreame...of maakt dat niet uit?

Mijn cake wordt echt als rubber...is het dan dat het op een te lage stand klop?

Hoop echt op advies ik ben ten einde raad.

Heb net deze mixer gekocht omdat de goedkopere mixers kapot gaan.

8

Met de kMix met garde kun je de meest mooie biscuit bakken. Wel zorgen dat de garde niet onder het beslag verdwijnt, dan krijg je er geen lucht in...
succes.

9

En.....

Hoe is het nu afgelopen, al gelukt?
Ben wel benieuwd waar het hem nu in zat dat het maar niet lukte.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

10

Ik heb ook de KM264 en mix mijn biscuit ook met de ballongarde en gewoon 7 minuten op de hoogste stand en inderdaad 2-3 minuten op stand 2. Ook ik verwarm mijn eieren eerst voor en heb de oven standaard op 160 graden staan. Dan wordt de biscuit prima en rijst ook enorm.

Heb voor de zekerheid ook even op mijn machine gekeken, maar bij mij staat er dat je als je met de ballongarde of de k klopper mixt dat je van min-max kan. Voor de deeghaak staat er min - 3. Dus alleen met de deeghaak mag je maar tot stand 3, dit heeft te maken met het feit dat je de deeghaak normaal gebruikt voor deeg, en dat is voor de machine een heel stuk zwaarder dan biscuitmix of botercreme.

Gewoon hoger zetten, dan zul je zien dat het prima lukt. In de kom krijgt het dan al meteen zo'n 2x meer volume!

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

11

mamalein schreef:

Hoi,

Ik gebruik de K klopper & mix van funcakes en een beetje WARM water. Gebruik je wel voldoende beslag voor in je bakblik?? Meer dan op de verpakking staat hoor, anders is het niet voldoende voor een mooi hoog biscuit!!

10 minuten op bijna de hoogste stand kloppen. Maakt best veel geluid, maar goed, je hoeft er niet bij de blijven staan, hij doet z'n werk wel....

Ingevet bakblik voorverwarmen gedurende de tijd dat er gemixt wordt.

Met deze tips zou het aardig moeten lukken (wie vult me aan??)

mij is altijd geleerd dat ik altijd koud water moet gebruiken ivm de eieren (als t te warm is gaan ze nl stollen)

12

Ter info:

Eiwit stolt bij 63 Graden en eigeel pas bij 68 Graden Celsius.
Het water moet dus behoorlijk heet zijn om het ei te laten stollen.

Warm water is bij mij tot een graad of 45. Als je je vingers er niet meer langer dan ongeveer 5 sec onder kunt houden is het meer dan 45 graden. Dan noem ik het heet, maar dat is mijn persoonlijke definitie.
Water vanaf een graad of 50 bezorgt je vingers een 1e graads verbranding, dat is niet persoonlijk maar wel onhandig als testmethode  :D

Dus zolang je je vingers er zonder problemen in kunt houden zal je ei er niet van stollen.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

13

Dank je John, het is bij mij nog nooit gestold van het warme water dat ik gebruik (lees: meestal doe ik een scheutje uit de waterkoker die een uur daarvoor gekookt heeft, dus misschien is de definitie lauw dan nog beter??), het is zeker niet HEET!!

Ik heb dit geleerd, zo zie je maar, verschillende leermeesters hebben een verschillende werkwijze, maar het resultaat is belangrijk, een mooi kapsel en dat was de vraag in dit topic tenslotte!

I just love it....!!

14

mamalein schreef:

Hoi,

1

Meer dan op de verpakking?
Ik doe altijd ongeveer 10% minder. Meestal is ie zelfs dan nog even iets hoger dan de springvorm zelf. Bijv 7 cm bij een springvorm van 24 cm.
Ik mix nog met een 350 W handmixert van Braun. De Kennie Kmix moet ik nog heel even voor doorsparen.

Hoe veel % extra mix je dan en hoe hoog wordt ie dan wel niet?

Gr,
John.

15

Ohh sorry voor een late reactie,
Ik heb nu wel de volume gehalveerd, het gaat nu beter.

De machine maakt wel heel veel lawaai,
vinden jullie ook niet?
De handmixer maakt ook lawaai maar de kenwoon maakt dubbel zo veel lawaai.
Ik vindt het wel vervelend.

Verder ga ik de stand nu hoger zetten misschien ligt het ook daar aan.

16

ohh ik bedoel met de laatste zin....de stand van de mixer ga ik hoger zetten en kijken of de beslag meer volume gaat geven.

17

Ik heb ondertussen een Herman de Blijker keukenmachine en die is ook heel duidelijk aanwezig, vooral op de hoogste snelheid.
Ik heb al wel gemerkt dat de hoogste snelheid bij bijvoorbeeld chocolade biscuitmix zelfs te snel is. Ja, Herman is een vlijtig herrieschoppertje :D

De maximum snelheid die kenwood opgeeft zal wel voor beslag bedoeld zijn waar boter in gaat.
Let er wel altijd op dat de garde genoeg lucht kan happen dus niet te ver vullen.

Gr,
John