Onderwerp: wedstrijdtaart T&T, niet gewonnen, wel trots!
het was voor mij de eerste keer dat ik meedeed aan een wedstrijd op een taartbeurs, en vond het wel erg leuk om eens wat uit te proberen.
Na 1000 keer gewijzigd te zijn van plan (er liggen hier nu allerlei voorwerpen van fondant die het niet gehaald hebben en ik al gemaakt had) heb ik uiteindelijk gekozen om deze taart te gaan maken.
Mijn gedachte was om zoveel mogelijk symbolen die staan voor een jubileum op een taart te plaatsen.
5 jarig jubileum is hout, vandaar de standaard, verder heb ik nog gebruikt:
-papieren jubileum (uitnodiging)
-gouden jubileum (horloge, die tevens dient als gouden klokje die je soms kreeg als jubilaris)
-diamanten, smaragd en robijnen jubileum
-linnen jubileum (ruches)
-porseleinen jubileum (kop en schotel, welke tevens gemaakt is als jubileumservies)
Alle decoraties zijn gemaakt van fondant, ook de kop en schotel en de diamanten, robijn en smaragd zijn gemaakt van isomalt.
Uiteindelijk is dit het resultaat geworden, heb veel foto's gemaakt:

de veren op de hoed zijn gemaakt van ouwelpapier die ik beschilderd heb

klokje met gravure

en nog een aantal foto's van de kop en schotel, ik had er 2 gemaakt, maar voor de taart maar 1 gebruikt.

deze is met tegenlicht gemaakt om te kunnen zien hoe dun het fondant is geworden
Ik vond het uiteraard heel erg jammer dat ik niet heb gewonnen, maar ik heb weer veel geleerd tijdens het maken van deze taart.
Bij de vierkante taart heb ik hem schuin gesneden aan de zijkanten en de bovenkant en kwam dan ook tot de ontdekking tijdens het decoreren dat het dan niet zo'n goed idee is om dan ruches te gebruiken
Nadien heb ik nog gesproken met Tineke van Culinair centrum Beverwijk en zij heeft me echt supergoede tips gegegeven en daar ben ik haar dan ook heel erg dankbaar voor!
Al met al vond ik het een heel erg leuke ervaring en ben zeker van plan om de uitdaging van een wedstrijd nog eens aan te gaan!!!
icing smiles