1

Onderwerp: wedstrijdtaart T&T, niet gewonnen, wel trots!

het was voor mij de eerste keer dat ik meedeed aan een wedstrijd op een taartbeurs, en vond het wel erg leuk om eens wat uit te proberen.
Na 1000 keer gewijzigd te zijn van plan (er liggen hier nu allerlei voorwerpen van fondant die het niet gehaald hebben en ik al gemaakt had) heb ik uiteindelijk gekozen om deze taart te gaan maken.

Mijn gedachte was om zoveel mogelijk symbolen die staan voor een jubileum op een taart te plaatsen.
5 jarig jubileum is hout, vandaar de standaard, verder heb ik nog gebruikt:
-papieren jubileum (uitnodiging)
-gouden jubileum (horloge, die tevens dient als gouden klokje die je soms kreeg als jubilaris)
-diamanten, smaragd en robijnen jubileum
-linnen jubileum (ruches)
-porseleinen jubileum (kop en schotel, welke tevens gemaakt is als jubileumservies)

Alle decoraties zijn gemaakt van fondant, ook de kop en schotel en de diamanten, robijn en smaragd zijn gemaakt van isomalt.
Uiteindelijk is dit het resultaat geworden, heb veel foto's gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GXWNK8A3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8HVXOK4X.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFJSY74C.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6SCTX6MB.jpg
de veren op de hoed zijn gemaakt van ouwelpapier die ik beschilderd heb

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AZZVQVCY.jpg
klokje met gravure

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4KTI38XH.jpg

en nog een aantal foto's van de kop en schotel, ik had er 2 gemaakt, maar voor de taart maar 1 gebruikt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YWRBQSIC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UJ4QJEIP.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OJSX7JJ4.jpg
deze is met tegenlicht gemaakt om te kunnen zien hoe dun het fondant is geworden

Ik vond het uiteraard heel erg jammer dat ik niet heb gewonnen, maar ik heb weer veel geleerd tijdens het maken van deze taart.
Bij de vierkante taart heb ik hem schuin gesneden aan de zijkanten en de bovenkant en kwam dan ook tot de ontdekking tijdens het decoreren dat het dan niet zo'n goed idee is om dan ruches te gebruiken  :D

Nadien heb ik nog gesproken met Tineke van Culinair centrum Beverwijk en zij heeft me echt supergoede tips gegegeven en daar ben ik haar dan ook heel erg dankbaar voor!

Al met al vond ik het een heel erg leuke ervaring en ben zeker van plan om de uitdaging van een wedstrijd nog eens aan te gaan!!!

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

2

Re: wedstrijdtaart T&T, niet gewonnen, wel trots!

Pienemien.......wat een ontzettend gave kopjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben er gewoon een beetje stil van...... :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

WAUW!!!!!!!!

Ik vind hem geweldig mooi, echt prachtig.. en die kop en schotel....jeetje daar heb ik gewoon geen woorden voor.. echt geweldig gemaakt! :Y

4

Wauw schitterend zeg!!!!
En je kop en schotel....WOWWWWWWWWW!!!

Hij is geweldig!!! :Y  :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

5

wauw, ik vind hem erg mooi, vooral je kopjes

groetjes Hanneke

6

Nou daar mag je zeker trots op zijn  :thumb:

De kop en schotel zijn super gaaf, ik zou zo'n servies wel echt willen :Y

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

7

.... WAUW!!!

Die kopjes! Niet meer normaal!!! Echt PRACHTIG!!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb: Ik blijf maar omhoog scrollen om te genieten van al die prachtige details!! Bedankt voor het plaatsen van zoveel foto's: SUPER!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Wow, die kopjes idd, die lijken wel echt!
Supermooi!

9 Laatst bewerkt door Miss Pebble (09-10-2011 15:56)

Weet je zeker dat de kopjes van fondant zijn??  :cool:

Hier ook nog een paar veren: voor mij was dit de winnaar! Heb er niet eens over getwijfeld :D
Veel technieken, tot in de puntjes afgewerkt, thema stijlvol verwerkt.... 't is mij echt een raadsel waarom je niet meer punten hebt gekregen  :think:  :nooo

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10

Daar is ie dan!!! Ik vond hem gaaf, en geweldig dat je zoveel symboliek gebruikt hebt en daarbij ook nog zoveel technieken.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

11

Wauw, wat mooi zeg!!! Je kopje is zo ontzettend mooi! Jammer dat je niet gewonnen hebt maar hier kun je met recht heel erg trots op zijn!

Groetjes Bianca

12

Jeetje, wat een mooie taart. Hoeveel weken heb je je afgezonderd van deze wereld? Voor mij ben jij de winnaar hoor.

13

Zelfs het onderbord is prachtig!

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

14

Op die foto met gestapelde kopjes zou je serieus denken dat ze "echt" van porselein zijn zeg! En zo mooi en fijn beschilderd!

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

15

Ik heb hem zien staan en heb er geen enkel moment aan gedacht dat je het servies zelf had gemaakt....... Wat onwijs knap en mooi  :thumb:  :thumb:  :thumb:

16

Waaauw die kop-en-schotel zijn fantastisch , ik heb hem in het echie gezien en niet van echt te onderscheiden hoor
Heel mooie stapel Misschien niet gewonnen maar je stond er dan toch maar wel , ik zou het niet durven  :thumb:

17

Ik vind het een schitterende taart! Mooi kleurgebruik en alle jubilea's (is dit een woord?) erin verwerkt. En tsja die kopjes.. Ik zeg how to want hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.. Het kopje is juist door het rustige kleurgebruik van de taart de eyecatcher van de taart. Ik ben niet op de beurs geweest maar heb wel op het forum wat wedstrijdtaarten voorbij zien komen en dan is jouw taart mijn favoriet hoor!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

18 Laatst bewerkt door eritaartje (09-10-2011 19:39)

Ooooooohhhhhhhh, jeetje wat ontzettend mooi zeg! :)  :)
Fantastisch, Geweldig, Prachtig! Heb er geen woorden voor..... :Y
Nog nooit eerder gezien kop en schotel van fondant! :thumb:

Begrijp er trouwens niets van dat je niet in de prijzen bent gevallen!!! :think:

19

Wat een prachtige stapel! En wat een supergave, mooi gemaakte details...........die kop en schotel, niet te geloven gewoon.
Ik heb je zien lopen na afloop met deze stapel............,helaas niet van dichtbij kunnen bewonderen, maar van een afstandje was er direct weg van. Vraag me af, wat de verbetertips nog kunnen zijn  :think:
Compliment hoor.

Groet, Jolanda

20

schitterend :thumb:  :Y wauw :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

21

Ik vind dit een prachtige, schitterende taart.  Zeker mag je trots op jezelf zijn. :Y
Zoveel technieken heb jij laten zien. Geweldig ontwerp.
De kopjes geweldig, je had best alle twee de kopjes op de taart kunnen zetten. Het schilderwerk zag er perfect uit.
Erg jammer maar dan ook echt heel erg jammer dat je niets hebt gewonnen. Ben dan ook wel erg benieuwd naar het juryrapport.

22

Jeeeeeeeeeeetje, Heb je die kop&schotels zelf gemaakt? :thumb:
Echt ongelofelijk, waanzinnig superdepuperknap!
Net als de rest van je pronkstuk!
Diepe buiging voor je :Y

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

23

Ooooooooooo Biancaaaaaa!!!!! Wat SUPER SUPER gaaf!!! Niet normaal zeg, wat prachtig!! Ik ben er gewoon stil van! Hoe DOE je dat in godsnaam??? Enneh, de 15e kom ik langs hoor! gezellig!! Dan ga ik de hele avond naar je prachtige taart staren!! Oh nee, het is natuurlijk geen dummie he? Maar de kopjes bewaar je toch wel hoop ik? Echt te gek zeg!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

O ja, hoe is het in godsnaam mogelijk dat je niet gewonnen hebt?? Van mij krijg je de 1e prijs!!!

24

:thumb:  :thumb:  :thumb: Wat een fantastische taart, als dit niet gewonnen heeft, wat dan wel?
Supergaaf gedaan, chapeau!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

25

Oja die is inderdaad prachtig geworden!
Zou ook voor mij prima een winnaar kunnen zijn. Dat kopje is ook -ge-wel-dig! Zo prachtig fijntjes, net echt porselein. En dan die roosjes erop, superknap.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !