1 Laatst bewerkt door petrawb (16-09-2011 18:33)

Onderwerp: vragen over aanpak bij mijn 1e trouwtaart...

hallo allemaal,
ik mag voor 21 april mijn eerste trouwtaart maken voor een internet-vriendin. erug spannend natuurlijk.

ik zit nu met een paar puntjes waar ik niet helemaal uit kom....

ze heeft gister van de locatie op zandvoort te horen gekregen dat ze wel koeling hebben voor de taart, maar dat hij wel in een taartdoos moet wegens de hygiene... ik ben ook uitgenodigd op de receptie waar ze de taart gaan aansnijden en had gehoopt de taart de avond ervoor of die ochtend helemaal klaar af te leveren. ik heb ook 2 kids bij me tijdens de receptie. ze zijn op die dag zo goed als 4 zijn, dus die kan ik niet zomaar alleen laten om ff tussendoor de taart te stapelen en te decoreren.... ze willen namelijk een boel rozen op de taart.

ik heb eventueel mijn moeder reserve staan om mee te gaan als babysit voor de kids :o ik weet namelijk pas half/eind februari of manlief vrij heeft/krijgt.  :s

het wordt een taart van 3 of 4 lagen of 3 lagen met cctjes, daar was de bruid nog niet helemaal uit. (50 personen)
ik heb bakvormen van 20, 24, 26 en 28 cm dus zat te denken om een 32 cm te kopen... die past nog net in mijn oven :D dus dan gebruik ik de 20, 26 en de 32 cm...
ik neem aan dat anders de rozen niet mooi op de taart kunnen rusten.... toch??

iemand tips of ideeen hoe ik dit het beste kan aanpakken??

http://94.100.120.73/1408900001-1408950000/1408939401-1408939500/1408939427_5_FOUx.jpeg

Re: vragen over aanpak bij mijn 1e trouwtaart...

totaaaal niet belangrijk..

MAAR wat stoerrrr jij je eerste bruidstaart! wauww.. en zoals het plaatje moet hij worden..? zooo prachtig.. dat gaat jou helemaaal lukken..

gezonde spaning is goed.. bruidstaarten-spanning is ronduit slecht voor je hart, maar wat een kick achteraf zal het zijn!

"komt wel goed schatjuh!" :thumb:

3 Laatst bewerkt door petrawb (16-09-2011 21:09)

:Y  :Y  :D  :D ze had hem in februari al besteld naal aanleiding van mijn witte taart met roze roosjes....

ze wil iets soortgelijks als dit, maar dan wit met bordeaux rood.  ;)

ik hoop dat manlief vrij krijgt/heeft op 9 november, dan kan ik een workshop rozen volgen bij madhuri... ik hoop het zoo!!!

4

Kan je ipv/ een mega taartdoos niet ergens een mega koelbox op de kop tikken?
idd. geen kids om je heen, even volledige tijd voor jezelf om je 1e bruidstaart top te maken.....su6!
Ik begrijp dat je taart het mooist uit komt als de verschillende lagen 5 cm. van elkar schelen. dus 30-25-20 bv.

5

:think: en wanneer je nou een constructie timmert waar de taart inpast mbv panlatten oid en daar folie omheen spannen of een hele kist? snap je wat ik bedoel? :s  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

dus zelf een houten kist maken en die in de koeling plaatsen?? wordt het dan niet mega zwaar?? het is in zandvoort dus ik moet misschien zo'n steil pad af.... al hoop ik dat ik ff met de auto naar de deur mag rijden....

7

wanneer je een open constructie maakt van panlatten met folie eromheen, wordt het niet zo zwaar  :think: denk ik.

maar hopelijk is er iemand met ervaring met zoiets :Y

8

wacht ik denk dat er een kwartje gevallen is.... je bedoelt alleen de 4 latten op elke hoek en dan een bodem en een dak en de rest met folie....

9

:Y yep, dak kan ook nog van folie

10

Een taart maken met vulling die niet in de koeling hoeft?  :think:

11

ok. dat is een goed idee. ik zal eens kijken of onze bevriende timmerman me daarmee kan helpen.... of misschien manlief zelf.  :think:  :lol: gelukkig hebben we nog even om het goed uit te zoeken! :+

12

Karin09 schreef:

Een taart maken met vulling die niet in de koeling hoeft?  :think:

ze willen kersenvlaaivulling..... ook omdat de binnenkant van de taart dan klopt met de kleur van de jurk :)
maar mocht het weer zo bloedheet zijn op 21 april, dan kan de taart toch niet de hele dag buiten de koeling? hij wordt pas rond 7 uur ;s avonds aangesneden...

13

inmiddels heb ik gister een bestelling voor een trouwtaart voor aanstaande 20 oktober binnen gekregen. erg snel dus al....

wederom zit ik met vragen...  O-)

het wordt een taart van 1 keer 20 cm  en 1 keer 24 cm beide rond.
kan ik hiervoor een dmf plankje gebruiken? hij is stevig genoeg of toch een cakedrum nemen omdat dat mooier staat?
er komt ook een geboetdeerd bruidspaar incl baby op de taart... kan het boetseerwerk dan gewoon in de koelkast. ik zit nog te twijfelen of ik met fondant of marsepein ga boetseren. ik heb wel bakels en marsepein liggen. aangezien de basis van de taart wit is, ga ik marsepein en fondant van funcakes mengen .