Onderwerp: Twee brandweertaarten en bloemetjes
Al enige tijd geleden dat ik een paar taarten heb gepost, maar ik geloof dat ik er nu wel weer een paar heb die ik durf te showen aan de mensheid
.
De eerste brandweertaart heb ik gemaakt mbv de wiltonpan. Citroenbiscuit, met citroenbavarois, citroenjam en afgesmeerd met citroenBC. En al dat citroen paste wel bij het warme weer van begin augustus, de taart zweette het uit. ik heb de taart gepuzzeld en niet zoals het bijgeleverde voorbeeld volgespoten met gekleurde BC (dat lijkt mij echt niet lekker). Omdat het zo plakkerig weer was, is het niet helemaal zo mooi geworden
als zou kunnen. Maar daarom maken we hem gewoon nog een keer

De tweede brandweerauto heb ik afgelopen week gemaakt voor mijn schoonvader die jarig was en onlangs weer soepeltjes is goedgekeurd voor de vrijwillege brandweer (61 jaar). Gepuzzeld mbv eenvoudige kleurplaat van de brandweer en lichtjes "versierd" met dust (mijn creatieve opwelling) omdat het anders toch wel kalig was en de overgang tussen lucht en gras zo aanwezig.
Gevuld met eigengemaakte bramenjam en bosvruchtenbavarois.
De bloementaart is misschien bij enkelen al bekend, maar is uiteindelijk mooier geworden dan het leek te worden. Deze was ter ere van mijn moeders verjaardag, gevuld met de bramenjam en bosvruchtenbavarois
)