1

Onderwerp: Twee brandweertaarten en bloemetjes

Al enige tijd geleden dat ik een paar taarten heb gepost, maar ik geloof dat ik er nu wel weer een paar heb die ik durf te showen aan de mensheid :D .
De eerste brandweertaart heb ik gemaakt mbv de wiltonpan. Citroenbiscuit, met citroenbavarois, citroenjam en afgesmeerd met citroenBC. En al dat citroen paste wel bij het warme weer van begin augustus, de taart zweette het uit. ik heb de taart gepuzzeld en niet zoals het bijgeleverde voorbeeld volgespoten met gekleurde BC (dat lijkt mij echt niet lekker). Omdat het zo plakkerig weer was, is het niet helemaal zo mooi geworden :mad:  als zou kunnen. Maar daarom maken we hem gewoon nog een keer :Y 

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4DAVJQG.jpg

De tweede brandweerauto heb ik afgelopen week gemaakt voor mijn schoonvader die jarig was en onlangs weer soepeltjes is goedgekeurd voor de vrijwillege brandweer (61 jaar). Gepuzzeld mbv eenvoudige kleurplaat van de brandweer en lichtjes "versierd" met dust (mijn creatieve opwelling) omdat het anders toch wel kalig was en de overgang tussen lucht en gras zo aanwezig.
Gevuld met eigengemaakte bramenjam en bosvruchtenbavarois.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YTSCG4IT.jpg

De bloementaart is misschien bij enkelen al bekend, maar is uiteindelijk mooier geworden dan het leek te worden. Deze was ter ere van mijn moeders verjaardag, gevuld met de bramenjam en bosvruchtenbavarois
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BK4SRDG4.jpg

2

Re: Twee brandweertaarten en bloemetjes

Mooi geworden! :thumb:  :thumb:  :thumb:

Wat betreft het dusten niet als aanmerking maar als nog een tip,
Je kunt met dust vermengd met water of alcohol ook tekenen.
Dus zeg dat je een weg had gewild waar de brandweer overheen rijdt dan kun je dat met zwart of bruin aangeven.
Vaak is een paar lijnen genoeg voor het effect.
En je kunt ook eetbare verf in stift kopen.
Dat is makkelijk om rechte strepen te trekken.
Hoop dat je er wat aan hebt!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

3

Leuke taarten hoor en ja je bloemetjes had ik al deels in  wording gezien, maar ook die is erg leuk geworden.
Klinkt allemaal weer veel te lekker.

Christine.

4

:thumb: ik vind die 1e brandweerauto ook prima gelukt hoor :Y
Zien er leuk uit allemaal :Y  en ook hartstikke strak  :thumb: (niet zoals je eigen idee daarover ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

wat een leuke taartjes! top :thumb:

6

Ook ik vind je taartjes hartstikke leuk!  :thumb:

7

Kerstboompje, goed dat het nu gelukt is met het plaatsen van de foto's! (ik wist wel dat je het kon  ;) )
Ik vind ze heel mooi geworden, vooral die eerste brandweer auto.

Dat is toch een TAART waard!

8

Leuke taarten en zeker de 1e brandweertaart vind ik super!  :thumb:

9

Vind ze alle 3 leuk! :)

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

10

Mooie taarten hoor!
Vind de 2e vooral erg schattig!!