1

Onderwerp: Canadese courgettecake

Vanavond kreeg ik bezoek, dus een goede reden om weer iets te bakken.Bij de supermarkt was de courgette in de aanbieding, dus ik besloot om weer eens courgettecake te maken. Ik moest weer even zoeken op internet, maar gelukkig vond ik het weer.
Het bezoek vond het erg lekker, en daarom wil ik het ook met jullie delen.

Ingredienten:
300gr. bloem
1 theel. bakpoeder
1 theel. kaneel
een snufje zout
125 gr. margarine of boter
250 gr. suiker
2 eieren
300 gr. courgette, geraspt
1 zakje vanille suiker
150 gr. rozijnen
60 gr. walnoten, grof gehakt

Verwarm de oven voor op 180 graden. Meng in een kom bloem,bakpoeder,vanillesuiker,kaneel en zout. Meng in een beslagkom de margarine of boter, suiker en eieren en mix dit tot een gladde massa. Voeg de courgette, rozijnen en noten toe. Voeg het bloemmengsel toe en meng nu alle ingredienten goed door elkaar. Schep het geheel in een ingevette cakevorm en bak de cake in ongeveer een uur mooi gaar. Laat de cake ongeveer 10 minuten afkoelen in de vorm, en haal hem er daarna uit. Laat de cake goed afkoelen voordat je hem snijdt. Deze cake, of beter koek, is vaster van structuur dan een traditionele cake.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TXALQ4RQ.jpg

Ik heb er nog een citroenglazuur op gemaakt.

Erg lekker, en het klinkt ook nog gezond ;)

2

Re: Canadese courgettecake

Wat appart. Ik ga het ook eens proberen  :)
Lekker....courgette  :P

Groetjes!

3

Lijkt me heerlijk!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

4

Klinkt een beetje net als worteltjestaart... jkinkt niet, maar wel erg lekker ;)
Heb je heirvoor een standaard-cakevorm gebruikt? Want ik zie dat je er vierkantjes van hebt gesneden?
Ik ga hem zeker eens proberen!!

5

:think: dacht even dat het een hartig hapje zou zijn...maar niet dus :lol: ziet er lekker uit!
ik heb het recept doorgestuurd naar een vriendin van me,die had zoveeeeeel courgettes aan haar ene plantje dat ze wel eens een ander receptje kan gebruiken  :lol:  :lol:  :lol:

creatief met taart

6 Laatst bewerkt door annabakgraag (05-10-2011 09:07)

Ik heb hem deze keer in een brownie vorm gebakken. Heb al bedacht dat ik de volgende keer probeer om eerst de glazuur erover te doen voor ik hem snijdt. Dat lijkt me mooier.
@ Anouschka : Dit recept kreeg ik vier jaar geleden van iemand, toen ik ook niet meer wist waar ik met de opbrengst van 10 courgette planten naar toe moest  :lol: .

7

annabakgraag schreef:

Ik heb hem deze keer in een brownie vorm gebakken. Heb al bedacht dat ik de volgende keer probeer om eerst de glazuur erover te doen voor ik hem snijdt. Dat lijkt me mooier.
@ Anouschka : Dit recept kreeg ik vier jaar geleden van iemand, toen ik ook niet meer wist waar ik met de opbrengst van 10 courgette planten naar toe moest  :lol: .

:lol:  heb vreselijk moeten lachen om jou opmerking...10! courgetteplanten...omg...dat moeten heel veel courgettes geweest zijn!Mijn vriendin had er een stuk of 40 aan haar ene plantje! :lol:  :lol:  :lol:

creatief met taart

Anouschka schreef:
annabakgraag schreef:

:lol:  heb vreselijk moeten lachen om jou opmerking...10! courgetteplanten...omg...dat moeten heel veel courgettes geweest zijn!Mijn vriendin had er een stuk of 40 aan haar ene plantje! :lol:  :lol:  :lol:

Ik heb er uiteindelijk ook maar een paar uitgetrokken :/ . Ik ging overal naar toe met een paar courgettes, voor de liefhebber.Als je even niet keek waren ze al weer te groot. Dat is een fout die ik maar één keer heb gemaakt  :Y .