1 Laatst bewerkt door Kelly1610 (02-10-2011 08:28)

Onderwerp: Welke mixer moet ik nou..?? (Redelijk haast)

Hallo allemaal,

voor mijn verjaardag mag ik een mixer uitzoeken van mijn vriend, en ik wou helemaal voor een Kenwood Patissier mx gaan, maar begin nu ontzettend te twijfelen!

Ik bak voornamelijk kleinere taartjes van 15cm, met daarbij behorende kleine hoeveelheden vulling e.d. Nu lees ik dat veel mensen voor die kleine hoeveelheden juist een handmixer gebruiken..

Wat moet ik nou doen?! Gewoon voor de Patissier gaan?
Of weet iemand een mixer die kleine hoeveelheden veel beter mixt? Of waar je de hoogte van de mixer van kan instellen?

Hopelijk kan iemand me helpen, ik ben namelijk al snel jarig :/  :nooo

Gr Kelly

2

Re: Welke mixer moet ik nou..?? (Redelijk haast)

Patissier en nog een bakvorm van 15 cm...dan kun je er 2 tegelijk doen....  :Y

Straks verzin je over 2 maanden dat je toch grotere gaat bakken en heb je alleen een handmixer.... :nooo

Hihihi

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

Ja, die tip had ik al eens eerder gehad, gewoon meer mixen en invriezen! Maar dat kan niet met alles en vind ik dat (qua biscuit) niet fijn werken.. Plus dat is geen goede rede om een kennie te kopen, helaas  :lol: (hoe leuk 'ie ook is!!!!)

Ik bak ook wel vaak groter taarten en veel cupcakes.. Maar toch..  :/

Er zal vast een mixer zijn die beter omgaat met kleinere hoeveelheden?  :/

4

Voor kleinere hoeveelheden kun je het beste een handmixer gebruiken. Ik vind ingevriesde bisquit juist heel fijn werken en lekker smeuiig. Daarentegen vind ik vullingen invriezen niet zo fijn.

Groetjes, Elly

5

Elly67 schreef:

Voor kleinere hoeveelheden kun je het beste een handmixer gebruiken. Ik vind ingevriesde bisquit juist heel fijn werken en lekker smeuiig. Daarentegen vind ik vullingen invriezen niet zo fijn.

Heb je ook een Patissier die kleine hoeveelheden niet goed mixt? Zou je dan een andere mixer aanraden? Of gewoon de Patissier naast de handmixer?

Gr Kelly

6 Laatst bewerkt door Kelly1610 (01-10-2011 22:01)

Elly67 schreef:

Oeps dubbel! :o

Heb je ook een Patissier die kleine hoeveelheden niet goed mixt? Zou je dan een andere mixer aanraden? Of gewoon de Patissier naast de handmixer?

Gr Kelly

7

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=167587  ;)  staat hier je antwoord niet al in?

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

8

marijetje schreef:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=167587  ;)  staat hier je antwoord niet al in?

Nee, want ik heb nog steeds nergens een alternatief gelezen  ;) Weet dat het voor kleine hoeveelheden niet optimaal is, maar wat dan...  :nooo

9 Laatst bewerkt door marijetje (01-10-2011 22:07)

ik weet geen mixer die kleine hoeveelheden goed mixt ik gebruik daar mijn handmixer voor of ik bak er 2 tegelijk en mik er 1 in de vriezer

edit: maar ik zou mijn kennie niet willen missen hoor :nooo

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

10

Gewoon een handmixer kopen...

11

etmc schreef:

Gewoon een handmixer kopen...

Die heb ik al :) Maar wil er graag een andere mixer bij.

Gr Kelly

12

Misschien snap ik je vraag niet goed :o ...maar als je al een handmixer hebt en er graag een mixer bij wilt hebben dan lijkt de keus me makkelijk...dan zou ik voor de Kennie gaan, twee handmixers lijkt me namelijk niet handig om tegelijkertijd te gebruiken :+

13

el schreef:

Misschien snap ik je vraag niet goed :o ...maar als je al een handmixer hebt en er graag een mixer bij wilt hebben dan lijkt de keus me makkelijk...dan zou ik voor de Kennie gaan, twee handmixers lijkt me namelijk niet handig om tegelijkertijd te gebruiken :+

Haha nee dat lijkt me niet handig haha! Ik wil naast mn hand mixer er een keuken mixer bij.
Ik vraag me af of er alternatieven zijn voor de patissier die wat beter om gaan met kleinere hoeveelheden.

Gr Kelly

14 Laatst bewerkt door misty (02-10-2011 10:45)

Ik snap haar vraag wel. ;)
Ze wil een machine die ook kleine hoeveel heden kan mixen.

Ik heb de Kenny en bij mij lukt het wél om kleine hoeveelheden te mixen.Ik schraap wel voor alle zekerheid, halverwege het mixen, de kom aan de onder en zijkanten even schoon.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

15

Ow, ik was weer te traag met typen.Je hebt het zelf al uit gelegd.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

16

O zo :) , maar voor de kleine hoeveelheden zou je dan toch je handmixer even kunnen gebruiken? Zelf heb ik de kitchtenaid en daar mix ik ook kleine beetjes mee hoor, gebruik nooit de handmixer. Net wat misty zegt, ff de spatel er langs en dan gaat dat prima. Ook kleine beetjes slagroom ofzo gaat bij mij goed, maar ik lees hier weleens dat sommige dat minder goed vinden gaan. Ik zou mijn kitchenaid iig echt niet willen missen en ik denk dat als je voor een kennie zou gaan dat je daar ook geen spijt van gaat krijgen. Succes met je keuze!

17

Ik gebruik voor alles m'n kennie, ook de kleine hoeveelheden. Werkt prima. Na 2 minuten even uit, spatel er door heen en dan gewoon door laten mixen. Gaat helemaal goed.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

18 Laatst bewerkt door Kelly1610 (02-10-2011 11:33)

Als ik kleine hoeveelheden met de hand mixer ga doen, vind ik het zonde om zo'n machine te kopen (nouja, mn vriend dan :p)

Maar als er geen voor de hand liggende alternatieven zijn ga ik denk ik er toch voor, vind het geen probleem om tussendoor te spatelen en het is een leuk kado  :D

Bedankt voor t meedenken! Er is wel het een en ander duidelijk geworden :Y

Gr Kelly

19

Ja echt doen hoor, en als je het resultaat na paar minuten mixen met de kennie vergelijkt met 10 minuten handmixen.... Dat uit de kennie is dan 2x zo hoog en dik.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

20

Ik heb zelf de KM264 van Kenwood. Deze maakt schijnbaar wel meer herrie dan de Patisier, maar voor mij was de doorslag dat hij multifunctioneel is. Ik vroeg me eerst af of ik die extra dingen wel zou gebruiken, maar de keukenmachine voor raspen en snijden zit er regelmatig op en ook de sapcentrifuge en de blender worden wel eens gebruikt. Zelf bak ik eigenlijk nooit taartjes van 15 cm maar met de hoeveelheden van 20 cm heeft hij in ieder geval totaal geen moeite.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

21

Het schijnt dat de Kitchenaid beter werkt met kleinere hoeveelheden. Alleen kost ie wel het dubbele.

22

el schreef:

O zo :) , maar voor de kleine hoeveelheden zou je dan toch je handmixer even kunnen gebruiken? Zelf heb ik de kitchtenaid en daar mix ik ook kleine beetjes mee hoor, gebruik nooit de handmixer. Net wat misty zegt, ff de spatel er langs en dan gaat dat prima. Ook kleine beetjes slagroom ofzo gaat bij mij goed, maar ik lees hier weleens dat sommige dat minder goed vinden gaan. Ik zou mijn kitchenaid iig echt niet willen missen en ik denk dat als je voor een kennie zou gaan dat je daar ook geen spijt van gaat krijgen. Succes met je keuze!

Hier hetzelfde! Geen taart meer zonder mijn Kitty!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

23

Ik heb al 10 jaar een kitchen aid en het is nog steeds mijn aleerbeste vriend in de keuken, heb niet eens een handmixer.
Zou niet weten of een Kenwood beter is, maar ik heb geen problemen met kleine hoeveelheden

Leuk verjaardagskado trouwens

Groetjes lizzie

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

24 Laatst bewerkt door Kelly1610 (03-10-2011 10:45)

De kitchen aid is te duur, geen optie. Toch wil ik er graag een machine bij, spatelen is geen punt, dus dan is het vast een goede keus!

Ik ben er uit denk ik  :Y  ik ga voor de patissier!!
Helaas hebben ze hem niet meer bij de Makro  :grr:  Maarja, krijg hem toch pas met mijn verjaardag  ;)

Iedereen bedankt voor het meedenken! Heeft de doorslag gegeven  :Y

Gr Kelly

25

Hoop dat je 'm nog ergens kunt bemachtigen. Heb in augstus met Delonghi Kenwood gebeld, en daar werd mij verteld dat het zeer waarschijnlijk is dat hij in Nederland niet meer geleverd wordt. Meeste kans zou je bij Makro hebben. Hij is daarna nog wel bij BCC, en Scheer en foppen leverbaar geweest, dus ik weet niet hoeveel waarde je moet hechten aan de opmerking dat hij in Nederland niet meer geleverd zal worden, maar ik denk dat het wel steeds moeilijker zal worden om hem in Nederland te verkrijgen. Succes met zoeken.