Onderwerp: Hoe krijg je fondant er netjes overheen?
Ik heb vandaag mijn eerste taart gemaakt met fondant, maar ik krijg de zijkanten niet goed strak. Heeft iemand tips om dit strak te krijgen? de bovenkant is wel goed gelukt.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe krijg je fondant er netjes overheen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb vandaag mijn eerste taart gemaakt met fondant, maar ik krijg de zijkanten niet goed strak. Heeft iemand tips om dit strak te krijgen? de bovenkant is wel goed gelukt.
ja dat had ik doorgelezen, maar is toch niet helemaal gelukt:(
ander trucje is een groot placemat of tafelzeil en daarop uitrollen
dan til je de lap met zeil op en leg je het ondersteboven over je taart heen
dan kan je de bovenkant eerst goed smootheren en voorzicht erna de zijkantenstukje voor stukje
Zorg ervoor dat je fondant overal even dik is, maar niet te dik en niet te dun uitrollen hoor!
Ook is het fijn als de fondant ruim over je taart past en dus niet net de zijkanten kan bedekken.
Dan je fondant op de taart leggen, even de bovenkant voorzichtig aanwrijven met de smoother en dan meteen de hoekjes vastzetten. Dan optisch je taart in drie lagen verdelen en steeds iedere laag strak om je taartje werken tot je bij de onderste rand bent. Nooit de fondant omlaag duwen of wrijven en steeds de overtollige fondant even optillen om wat meer speling te krijgen.
Of even op YouTube zoeken naar hoe to cover à cake in fondant
Okeej, bedankt voor de tips.
ik ga ze uitproberen.
Lot heeft er eens een soort how-to-taarten voor gemaakt:
Ik heb al weer een stel filmpjes beken op youtube dus als ik van de week weer een keer tijd heb. wil ik mijn 2de taartje maken:)
Hoi Marlot,
Ik heb vandaag een stuk getypt om het bekleden uit te leggen. Zie;
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=159804
Wat betreft de zijkanten; als je de stappen hebt gevolgd die ik beschreef snijd je grof het teveel aan fondant weg; ongeveer tot 2 cm op het karton over laten hangen en dan als je het rondom hebt aangedrukt met de handen (op de taart) even de onderrand (die 2 cm teveel is nu) naar binnen duwen. Dan komt je hoek mooi 90 graden te staan normaal.
Veel succes!!
Groetjes,
Birgit
Bedankt voor al jullie tips, bij mijn 2de taartje ging het helemaal goed!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe krijg je fondant er netjes overheen?