1

Onderwerp: nieuw en gelijk een help vraag ?

hoi allemaal

ik ben nog niet zo heel lang hier op het forum
heb al wel aardig wat taarten gebakken en dacht het word tijd dat ik mij eerst ga voorstellen,
mijn naam is wijnie en woon in ede, ben begonnen met taarten bakken toen mijn dochtertje geboren is en vind het steeds leuker worden 
nu heb ik gelijk een vraag meer van help !!!
Ik ben met een taart bezig deze word morgen vroeg op gehaald en ja hoor ik haal hem net uit de koelkast en hij begint ontzettend te zweten...
Heb hem snel in koelkast gezet en op forum gekeken zag dat dit wel weer goed komt maar nu mijn vraag.....
kan ik de taart met deze temp wel buiten de koelkast zetten ? Moet hij niet onder de 15 graden blijven ? Ik moet er vanavond nog wat aan doen. Is het dan verstandig om hem gelijk buiten koelkast te houden of weer in koelkast en morgen vroeg er pas uit halen.
Ik ben bang dat hij gaat instoren als ik hem een nacht buiten koelkast zet.

hij is trouwens gevuld met botercreme en jam dus geen koelkast vulling.

ik hoop op tips van jullie die al wat langer ervaring hebben.

groetjes wijnie

2

Re: nieuw en gelijk een help vraag ?

Als ik mijn taarten met jam en botercrème heb gevuld, dan doe ik ze nooit in de koelkast. Het is namelijk niet persé nodig en ik wil niet dat mijn taart gaat zweten als hij de volgende dag al opgehaald wordt.

Ik bewaar ze in een koele kamer (bij ons 18 - 20 graden met dit warme weer) in een taartdoos. De volgende dag is de taart dan precies zoals ik hem daar had achtergelaten, zweet hij niet en smaakt hij (vind ik) lekkerder dan wanneer ik hem in de koeling heb gezet. (het marsepein is dan niet zo kleverig en zacht)

..*Heerlijk aan het bakken*..

3

Welkom en heel veel (bak)plezier

4

Welkom op dit leuke leerzame forum :)

Groetjes!