1

Onderwerp: Botercreme die hard wordt

Op de een of andere manier doet de zoekfunctie het bij mij niet dus doe ik het even zo......

Wat is het recept voor de botercreme die hard wordt.
Ik maak altijd de botercreme mix van de webshop. En pas bij een ws kwam ik erachter dat er twee soorten bc gebruikt worden..... :o

2

Re: Botercreme die hard wordt

Insane query. Aborting

Dit krijg ik steeds te zien als ik botercreme invul bij de zoekfunctie.

3

dat is ook veel te algemeen. Er worden dan teveel topics gevonden waar het woord botercreme in voor komt.
Probeer wat gedetailleerder te zoeken. En een rubriek aan kruisen!
Succes!

4

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie antwoorden, fijn hoor!!!

Ik denk dat je de 1:1 botercreme bedoelt. Dit is de bc die hard wordt en belangrijker: waar geen water aan toegevoegd wordt. Als je de bc van de mix gebruikt kan door het water wat hierin zit de taart gaan zweten en smelten, doordat het suiker in de fondant of marsepein oplost. De kans is niet heel groot, maar als het gebeurt baal je heel erg!

1:1 is 1 deel roomboter en 1 deel poedersuiker (of suikerbakkerspoeder als je dat hebt, dat is fijner.
je mixt 1 deel roomboter 5 minuten op de snelste stand en voegt wat vanille-essence toe (voor de smaak). Vervolgens het deel poedersuiker toevoegen nog een paar minuten goed mixen.

Dit op de taart sneren en de taart laten "opstijven" in de koelkast voor 30 minuten. Hierna kan je hem weer afsmeren met een warm mes.

De botercreme van de mix wordt toch ook hard in de koelkast?

Maar je bedoelt vast 1 op 1, deze smeert strakker af. zelfde verhouding boter en poedersuiker..

enne het was gister 25 graden he? Denk dat veel mensen niet achter het forum hebben gezeten..Ikke nauwelijks!

Groetjes Natasja!

Oh en met de mix vul je dus, want die is lekker en met de 1:1 smeer je alleen af  :Y

8 Laatst bewerkt door Taarterataaa...! (01-10-2011 08:25)

Ik sluit mij aan bij de andere, 1 op 1 voor afsmeren en met de mix voor de vulling.  :Y  :thumb:

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

9

Taarterataaa...! schreef:

Ik sluit mij aan bij de andere, 1 op 1 voor afsmeren en met de mix voor de vulling.  :Y  :thumb:

Voor mij ook  :Y

10

1:1 is bij mij altijd 250 gram blue band, 250 roomboter en 500 gr poedersuiker of suikerbakkerspoeder. Kan natuurlijk ook de helft van alles. Maar ik doe dit omdat roomboter eerder smelt dan blue band, dus puur voor de extra stevigheid zeker met deze dagen  ;)

11

Mamsvandrie schreef:

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie antwoorden, fijn hoor!!!

Mag ik even zeggen dat ik dit niet echt een aardige reactie vind? Vat dit niet persoonlijk of gemeen op hoor. Maar ik denk dat je blij mag zijn dat je van iemand al advies had gekregen. Alle leden hier hebben toch gewoon ook andere dingen te doen dan op een zonnige vrijdag op het forum te zitten?

Maar goed ik geloof dat je je antwoord inmiddels hebt.  En nogmaals het is echt niet persoonlijk en/of gemeen bedoeld

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

12

Dames bedankt voor jullie antwoorden.