1

Onderwerp: Candy-melt Lollies: wat doe ik fout?

Ik heb een aantal malletjes liggen om lollies te maken van chocolade of candy-melts. Ik heb dit al een aantal keer geprobeerd, telkens met hetzelfde resultaat. De candymelts kleven aan het malletje en hebben een hele doffe schijn en als ik met chocoladecallets werk, slaat de chocolade helemaal wit uit en kleeft eveneens aan het malletje.

Ik smelt de melts of chocola gewoon au bain marie of in de microgolf (beide al geprobeerd), telkens met hetzelfde resultaat. :nooo

Moet ik iets toevoegen aan de melts of chocola om de glans ervan te behouden? moet ik mijn malletje invetten of iets dergelijks?

alvast bedankt,
groetjes.

Leuke workshop in west-vlaanderen bij
www.zotvantaart.be

2

Re: Candy-melt Lollies: wat doe ik fout?

Hoe laat je de chocolade afkoelen?

De leukste kinderfeestjes op www.partykidzz.nl

Heb het al gewoon aan de lucht gedaan en ook al in de koelkast. Of laat ik ze misschien te lang in de vormpjes?

www.zotvantaart.be

4

misschien te lang verwarmd? In de magnetron steeds niet langer dan 20 seconden en dan weer roeren. Stoppen als er nog wat stukjes in rondzwemmen en die er nog in wegroeren. Dan moet het goed gaan.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

de mal licht insmeren met crisco? Zodat ze makkelijker los laten..

En als het er mat uitkomt, kun je met een keukenpapiertje en wat olie (sla, olijf of zonnebloem) de lollies weer laten glimmen..  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Chocola móet je temperen anders plakt t en wordt t dof en wit, van candymelts heb ik geen verstandj

Domme vraag misschien, maar hoe moet je chocola temperen?

www.zotvantaart.be