Onderwerp: Welke kleurstof voor macarons?
Ik wil poederkleurstof kopen voor het maken van macarons. Maar welke moet ik dan hebben?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welke kleurstof voor macarons?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil poederkleurstof kopen voor het maken van macarons. Maar welke moet ik dan hebben?
je kan ook de kleurstoffen gebruiken waarmee je fondant/marsepein kleurt
Bedoel je de gelkleurstoffen? Die heb ik al eens gebruikt voor macarons. Het kleuren gaat prima, maar ik had gescheurde macarons. Ik lees overal dat je het beste poederkleurstof kunt gebruiken, dus dat wilde ik een keer proberen. Ik denk dat ik maar eens een potje Rainbow Dust ga proberen.
Misschien dat poedervorm beter is voor macarons, weet ik eigenlijk nier. Ik maak ze met de gelkleurstoffen en heb nog geen problemen gehad.
Groetjes
het scheuren komt volgens mij niet door de kleurstof die je gebruikt, maar door de ovenstand.
daar is gewoonwillem het niet mee eens denk ik. Volgens mij zijn de poeders beter wanneer je macarons wilt kleuren
Gewoonwillem zegt inderdaad dat je poederkleurstof moet gebruiken, maar ik zie het ook veel in andere recepten. Ik ga het in ieder geval proberen en laat nog weten hoe het is gegaan.
Ik ben benieuwd of je het al geprobeerd hebt, en wat je ervaringen zijn.
in t patisserievakblad wat ik heb staat ook dat je absoluut geen gels moet gebruiken ivm de consistentie van je mengsel
maar ja wat dan wel en waar koop je het?
gewoon poeder en zolang er geen glitters inzitten kan je allemaal wel gebruiken volgens mij
Ik gebruik eerlijk gezegd altijd de gelkleurtjes en lukt prima bij mij...
dus de dustpoeders kun je erdoorheen doen?
Ik hoorde ook dat americolor prima werkt.
Ik heb inmiddels een potje poederkleurstof van Rainbow dust, maar nog geen macarons gemaakt. Dat duurt ook nog een paar weken, voordat ik ze ga maken, maar als ik het resultaat heb, laat ik het hier nog even weten.
maar dust is toch geen kleurstof om ergens doorheen te doen? ik hoop voor je dat het lukt!
Grappig want in het boekje dat ik heb raden ze juist kleurgels aan om mee te kleuren
Al staat er ook in dat je eerst moet oefenen met ongekleurde standaard macarons. Gewoon om het in de vingers te krijgen.
das wel gek...
maar dust is toch geen kleurstof om ergens doorheen te doen? ik hoop voor je dat het lukt!
Dat klopt, maar ik kan geen andere kleurstof vinden, dus ik besloot het gewoon maar eens te proberen.
dat wil prima met dust hoor.
Ik gebruik de dust food colours van squires kitchen om de macarons te kleuren met super resultaat. Dust werkt het best omdat het de samenstelling van de mix niet aantast wat heel belangrijk is voor goede macarons. Vloeibare kleurstof kan ook, maar met mate en maximaal 50ml per recept voor 15 dubbele macarons. Een mix van vloeibare en dust kleur kan ook als je een sterke kleur wilt. Je doet de kleurstof er bij als je de amandalen en de suiker in de eieren mixt.
Veel succes!
Groetjes,
Marlous
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welke kleurstof voor macarons?