1

Onderwerp: cricut cake voor 113,00

ff gekeken naar de cricut, in vergelijk is die bizar duur in europa, zoals je op onderstaande link kan zien, kan je hem in amerika krijgen voor US$ 155,- omgerekend is dat ongeveer €110,-

Er zal een andere stekker of adapter bij moeten, maar dat kost je de kop ook niet…

http://www.amazon.com/Cricut-Personal-E … amp;sr=8-1

2

Re: cricut cake voor 113,00

Vergeet de invoerrechten niet etc.. Hoe zit het met garantie?  :think:

Het is natuurlijk verleidelijk, want ik heb er ook naar gekeken, maar ik denk dat ik liever iets méér betaal en zeker weet dat ik goede service én garantie heb dan dat ik flink de Sjaak ben als er iets kapot is/gaat en je nergens service krijgt........... (want dan zijn ze in de USA vaak ineens niet thuis ;)).

3

de invoerrechten is hier niet van toepassing dat is pas vanaf ene bedrag van 150,- , het enige wat er wel bij komt is de btw ...

idd de service en garantie , daar had ik niet bij stil gestaan

4

en vergeet ook niet dat als er iets mee mis is je dus geen nieuwe krijgt! ook al is dit een fabrieksfout! dat is namelijk bij mij zo en ik ben al maanden bezig om een nieuwe te krijgen met tot nu toe nog steeds geen nieuwe

Groetjes Marleen

5

Vergis je er niet in........ met btw kom je boven die grens. Geen idee of die in- of exclusief BTW is.

Maar goed, ik denk (ook zonder invoerrechten ;)) dat het nog altijd "goedkoop is duurkoop" is.

6

het is wat je zelf wilt...manlief heeft pas een paar broeken besteld in USA en deze zak werd idd opengemaakt bij douane en hij mocht bij de deur nog eens 20 euro betalen aan de postbode...de broeken bleven met verzenden en invoerrechten nog onder de prijs van hier en hij neemt bewust het risico dat een bestelling bij de douane wordt opengemaakt.
Het is dus maar waar je ' voor kiest' ...de broeken waren trouwens (ook bij elkaar) echt geen 150 euro hoor....het gaat er ook om volgens mij of iets tweedehands is of niet, bij nieuw ben je zowiezo ' eerder de sjaak' , bij tweedehands laten wij leverancier altijd briefje in doos doen dat het om tweedehands gaat, dan hoef je geen invoerrechten te betalen...ofzo...manlief weet het beter dan ik...

maar zoals ik het weet van hem is het m.b.t invoerrechten een ' risico'  wat je neemt...laten ze je pakje gaan, of maken ze hem open.....

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

7

Ik had laatst een pakketje met wat koekuitstekers terwaarde van 80 dollar moest aan de deur gewoon nog even 28,10 betalen.

Groetjes Paulien

8 Laatst bewerkt door Henriette34 (27-09-2011 08:49)

ja, er zijn 2 dingen: btw en invoerrechten.

Voor welk bedrag je ook koopt, je betaalt altijd iets!!
Boven de 150 betaal je invoerrechten. Maar stomme is dat je extra btw altijd betaalt. Ookal koop je maar voor 25 dollar (en daar eigenlijk al btw inzat). En.... let op.... je betaalt alles over het bedrag inclusief de verzendkosten!!!
Dus als dat ding 110 usd kost, en je bijvoorbeeld 65 usd verzendkosten betaalt, zit je op 175 usd... en betaal je je blauw.

Je moet het echt even goed uitrekenen. Soms kan het uit hoor! maar vaak ook niet.

(ik werk bij internationale groothandel, dus we handelen veel met oa usa)

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

9

ik ben in juni naar amerika maar ik durfde het toch niet mee te nemen ivm de garantie! :s Blij dat ik het niet heb gedaan want heb namelijk een "gewone"cricut die vorige week kapot is gegaan en nu heb ik dus geen garantie :nooo  Het is kapot gegaan doordat er stoppen uitsloegen en mijn verzekering wilt het ook niet betalen.

Dusss denk er goed overna....vooral ivm garantie

10

erg fijn zo goedkoop, maar uiteindelijk vind ik niet dat je erg goedkoper uit bent als er al bijna 100 euro bij komt voor overige kosten..

Bibalootje schreef:

ik ben in juni naar amerika maar ik durfde het toch niet mee te nemen ivm de garantie! :s Blij dat ik het niet heb gedaan want heb namelijk een "gewone"cricut die vorige week kapot is gegaan en nu heb ik dus geen garantie :nooo  Het is kapot gegaan doordat er stoppen uitsloegen en mijn verzekering wilt het ook niet betalen.

Dusss denk er goed overna....vooral ivm garantie

dat is erg jammer, en erg zonde hoor!! misschien kun je iemand vinden die m kan maken voor je... of iemand anders je helpen met zn verzekering..

ik heb de cricut expression en werkt perfect nog gelukkig.. ik heb m samen met mijn moeder gekocht om de kosten te delen en we wilde er bij 1 hebben.. eens in de zoveel tijd heeft zij m en dan ik weer.. in het begin gebruikte we m wel veel maar nu staat hij al erg lang in de kast achteraan bij mij al een jaar ofzo en mijn moeder vraagt er ook niet meer na... de cardriges zijn gewoon te duur voor ons om steeds aan te schaffen en ik werk het liefste toch met mn handen dat gaat sneller bij mij... nu lijkt mij de cricut cake ook erg leuk maar ik weet nu al dat daar ook mee gaat gebeuren als ik die zou aanschaffen.. dus begin er niet aan...

had graag gewild dat je er onderdelen voor kon kopen om m ook te kunnen gebruiken voor de taarthobby...

11 Laatst bewerkt door Sigrid1973 (05-10-2011 11:15)

Ik had hem ook over laten komen vanuit de US.
Maar mijn vriendin was er helemaal weg van,dus zij wilde hem hebben.
Dus ik ga gewoon opzoek naar een andere
De invoerrechten komen neer op € 21,24,en dat moet je gelijk betalen als ze hem komen bezorgen.
Dus al met al was ik € 112,00 kwijt

12

Ik heb hem ook uit de US en heb meteen 10 cartridges mee besteld. Ik moest nog iets van 80€ betalen. Was uiteindelijk nog steeds veeeeeeeeel goedkoper dan in NL.  :Y

een zoet idee voor elk moment :-)

13

ja inderdaad veel goedkoper maar als je pech hebt zoals ik dan is het duurkoop helaas!!  :s