1

Onderwerp: Verschil in botercreme?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de botercreme die gebruikt wordt als vulling in de taarten. Is dit ook gewoon de botercreme die gebruikt wordt voor het afsmeren? Ik kwam namens tijdens het googlen een site tegen waar werd gesproken over 'luchtige botercreme' voor de vulling en 'vaste botercreme' voor het afsmeren. Maar... Wat is dan het verschil en hoe maak je het?  :think:
Groetjes, Karen

2

Re: Verschil in botercreme?

de meesten gebruiken bc van de mix om te vullen en 1:1 bc om af te smeren. Dan heb je ook nog mbc en die kan geloof ik voor allebei. (Maar aangezien het mij nog niet gelukt is om die te maken weet ik dat niet uit eigen ervaring :/ )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Hmmm ik ben nog maar een leek op het gebied van taarten maken... Dus wat is mbc? En hoe maak je 1:1 bc?
Bedankt voor je reactie!

4

De 1:1 (compacte botercreme) en de meringue botercreme staan beide links bij de 'recepten '  ;) . Ik gebruikte altijd de 1:1 omdat deze mij makkelijk leek dan de mbc. Toch maar een keer geprobeerd en ik wil niet anders meer! Het is ook heel erg makkelijk om te maken (dacht dus eerst dat deze moeilijk was). De structuur is veel fijner dan de 1:1 en het smeert mooier af. Ik gebruik deze alleen om mee te vullen omdat ik een grote hap van de mbc niet echt lekker vind (al zijn de meningen daar over verdeelt  ;) . Vind 'm te boterig.. maar om af te smeren..ideaal!

5

MBC: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … otercrème/

bc 1:1 = net zoveel roomboter als poedersuiker.
Roomboter goed smeuiig kloppen en dan de poedersuiker beetje bij beetje toevoegen.

~ Never waste a good crisis... ~

6

Bedankt voor alle info! Ik ga het ook eens proberen met botercreme vullen, ben benieuwd!

7

BC 1:1 alleen gebruiken voor dijkjes spuiten en afsmeren. Als vulling is ie echt niet lekker. :)

~ Never waste a good crisis... ~