1

Onderwerp: [TIP] check de eieren als je biscuit kapsel niet wil rijzen

Voor allen die alles goed hebben gedaan volgens het recept om een biscuit kapsel te maken, maar dat het toch niet of niet goed rijst of gewoon weg inzakt, ik heb volgens mij het probleem gevonden!

Mijn zelfgemaakte biscuit kapsels kwamen altijd helemaal perfect de oven uit, tot een week geleden. Ik heb er toen 3 gemaakt (met eieren uit hetzelfde pak), op dezelfde manier, maar allen mislukten.

Nu heb ik nieuwe eieren gekocht en het weer precies op dezelfde manier bereid en gebakken en nu gaat het weer uitstekend!

Dus als een biscuit kapsel niet wil lukken, je hebt alles volgens recept gedaan, lang genoeg gemixt, lang genoeg gebakken, op de juiste temperatuur en manier gebakken, het kan dus ook aan je eieren liggen!

..*Heerlijk aan het bakken*..

2

Re: [TIP] check de eieren als je biscuit kapsel niet wil rijzen

Klopt :) Bijvoorbeeld als je een doos eieren maat L koopt, terwijl je normaal eieren maat M gebruikt. Dan zul je per ongeluk te veel ei gebruiken :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Daarom weeg ik mijn eieren altijd  ;) . Ik heb zowel M als L eieren...

4

Eieren wegen is inderdaad het verstandigste (ik volg al een tijdje opleiding patisserie en wij wegen alles, zelfs het water!).

De meeste recepten gaan uit van medium eieren (50g = 30g eiwit en 20g eigeel). Dus als er staat 4 eieren = 200g eieren.

5

ik weeg idd de eieren ook nauwkeurig af.
ik had wel het zelfde probleem, bij mij was het de biscuitmix. er zat een fout in een heel serienummer.. die werden ook vergoed...