1

Onderwerp: Chocolade biscuit, ik kom niet uit die verhoudingen (best wel spoed)

Hallo allemaal

Ik kom niet uit dat schema wat achter op het pak van de chocolade biscuit (funcakes) staat.
Het gaat vooral om het gewicht van de eieren.
Dit staat achter op het pak:
15 cm - 175 gr ei
20 cm - 250 gr ei
25 cm - 330 gr ei
30 cm - 470 gr ei

Ik las ergens op het forum dat een M ei ongeveer 50 gram is.
Dus dit zou betekenen dat ik voor 30 cm vorm, meer dan 9 eieren moet gebruiken?!?!?!
Klopt dit?
Heeft iemand hier meer ervaring mee?
Alvast bedankt!

Gr Connie

'Gepensioneerd' bakster :P

Re: Chocolade biscuit, ik kom niet uit die verhoudingen (best wel spoed)

Gewoon je eieren wegen, maar dan zonder schil ! Dit is zover ik weet altijd de beste methode om precies je recept uit te voeren. Een L-ei van de meeste supermarkten is 55 gr (zonder schil). Maar het lijkt inderdaad wel veel, ook al heb ik nog nooit gehoord dat de chocoladebiscuit van Funcakes niet goed zou zijn ! Succes !

3

ik gebruik voor 30cm ook 9 eieren dus dat kan best kloppen

Groetjes Marleen

4

ja klopt gewoon volgens mij..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

Hallo

Bedankt voor jullie reacties .
Ik dacht ik kan het altijd vragen.

Groetjes

'Gepensioneerd' bakster :P

6

Mag ik dan even inhaken? Op mijn pak chocobiscuit mix (ook funcakes) staat heel iets anders. Daar staat juist voor 30 cm 470 gram MIX en maar 280 gram ei.

Ik ben nu juist hier aan het zoeken omdat ik het idee heb dat er veel te WEINIG ei op het pak vermeld staat (3 eieren voor een 20 cm bakvorm, maar wel 250 gram mix).

Heb ik een pak met een foute gewichtsverdeling op de verpakking?

Ik zou het ook graag snel willen weten, want stond al met het pak in mijn handen om er weer eentje te gaan bakken...

7

mijke, bij mij staat er precies hetzelfde op.
Het zou misschien kunnen dat wij een nieuwer pak hebben en dat de mix aangepast is?  :think:  Ik zou het anders ook niet weten. Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met de chocobiscuit van funcakes. Heb dit pak nog niet geprobeerd, maar ik ga er van uit dat het gewoon klopt hoor

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

8

Dank je voor je antwoord, Rins. Is wel een behoorlijk verschil, twee eieren voor een 30 cm biscuit.

Nu hoor ik iedereen wel over een extra ei toevoegen aan de chocomix omdat hij anders te droog zou worden. Doe jij dat ook, of houdt je je gewoon aan de hoeveelheden op het pak? Want de verhoudingen op dit pak zijn anders dan die bij de gewone biscuit. Daar moet naar verhouding juist meer ei bij de mix, terwijl er op het forum vaak gezegd wordt dat je voor chocobiscuit méér ei nodig hebt. Dat laatste is waarom ik twijfel...

9

Mss kunnen jullie iets met deze how-to? http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051

10

mijke, ik hou altijd deze verhoudingen aan. Ik moet zeggen dat ik hem nog nooit droog heb gevonden. Nou neem ik ook niet zo een grote hap biscuit  ;) Ik zou het als ik jou was gewoon proberen. Als je dan even de bovenkant eraf snijdt, kan je daar een stukje van proeven. Als het droog is, even temperen. Maar dat heb ik dus nooit hoeven te doen

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek