1

Onderwerp: cc workshop buurtfeest

Zaterdag is er bij ons op het veldje een burendag. Het thema is 'laat je talent zien'. Nu vroegen ze of ik bv een workshop cc's decoreren kon geven. Ja, dat kan ik wel. Alleen.....nu komen de praktische dingen kijken. Het is buiten en er is geen stromend water. Ik krijg een tent en tafels+banken. Ik heb nog nooit zoiets gedaan en weet ook niet heb ik dit aan moet pakken. Omdat ik geen officiele workshops geef, en ook niet van plan ben om dit te gaan doen, heb ik niet veel rollers en uitrolmogelijkheden . Dit is op te lossen door een paar IKEA-placemats te kopen en een buis in delen te zagen, denk ik. Maar hoe doen jullie dit met het marsepein? Ik wil nl niet dat iedereen met zijn handen aan alle marsepein gaat zitten en dan teruglegt. Geven jullie iedereen een stukje en doe er maar mee wat je wilt? Ik heb geen idee  :s .
Voor mijn 'workshop' zijn trouwens de meeste aanmeldingen  :) . Wel heel erg leuk, maar ook eng.
Oh ja.....Ik heb gehoord dat er gefilmd wordt door het Oranje Fonds omdat ze het thema zo leuk vonden. Ze willen het filmpje dan gaan gebruiken als promotiemateriaal.

2

Re: cc workshop buurtfeest

wel spannend zeg zo een feest, met deze workshop.
lijkt me inderdaad lastig met plannen.
ik heb hier ook geen ervaringen mee,
er is vast wel iemand die je wat tips kan geven die hier wel al veel mee doen.
rollers zou ik inderdaad ook een buis in stukken zagen, je hebt maar kleine stukjes nodig.
en samen doen is natuurlijk helemaal geen probleem, het moet toch vooral gezellig zijn.

heel veel succes.

3

Voor de marsepein zou ik zelf kleine bolletjes/stukjes doen, voor rolletjes kun je misschien een bezemsteel in stukken laten zagen ?
Tafelzeil van de markt in placemat stukken knippen, of gewoon groot laten en over de hele tafel leggen.
Water kun je oplossen door een jerrycan met onderaan een kraantje (net als bijv op de camping) en dan een flinke rol keukenpapier als handdoekje gebruiken.

Verder heb ik even zo geen idee maar wil je wel een fijne dag wensen, het weer bericht ziet er in ieder geval goed uit voor zaterdag.

Christine.

4

idd tafelzeil ipv placemats; scheelt een boel in de kosten :Y  ;)

veel uitstekers neerleggen op een centrale tafel;
iedereen eerst handen wassen (zoals Keukentje stelde, goed idee :thumb: ), 
:think: misschien marsepein eerst voorkleuren en iedereen afgepaste gewicht geven in aantal kleuren en dat ze de restjes dan meenemen?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Ik weet niet waar of je de marsepein wilt gaan halen maar xenos heeft het ook en is niet zo heel erg duur. Nadeel is dat het wat grover is en je hier en daar pitjes ziet en voelt zitten. Ik gebruik het zelf voor kinderknutsel werk en niet voor het taarten bekleden.

Christine.

6

Klinkt wel heel leuk zeg; komt vast goed! Ik heb een tijdje terug ook zoiets gedaan voor kinderen van 11-13 jaar. Toen heb ik iedereen kant-en-klare cupcakes van de AH gegeven die ze mochten versieren, eventueel adhv wat voorbeeldjes die ik had gemaakt.

Om te decoreren had ik idd een 'bezemsteel' (stok van bouwmarkt) in stukken gezaagd en iedereen zo'n plastic insteekhoesje (per 100 bij de Hema) als placemat gegeven. Verder had ik hulp ingeschakeld die voor iedereen de benodigde hoeveelheid voorgekleurde fondant afsneed. Voordeel hiervan was dat 1) niet iedereen met z'n vingers aan de fondant zat en 2) er niet zoveel verspild werd. En ik had idd ook een centrale tafel gemaakt met wat uitstekers (ik had zowel wat eigen uitstekers als van die goedkope van de Hema/Action meegenomen).

Misschien heb je wat aan mijn ervaring. In ieder geval veel succes en heel veel plezier!

7

Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik toch maar een zeil ga kopen. In eerste instantie wilde ik IKEA placemats omdat ik er zelf  'maar' 3 heb nu en er toch bij wilde kopen omdat ik vaak met meerdere decoraties bezig ben. De marsepein en cc's worden wel vergoed maar ik denk dat ik toch meer nodig heb dan dat ik gezegd heb tegen de organisatie.

Of ik snij de stukjes af, of ik doe deze al in hh-folie wat dan voldoende is voor een cc.

Ook wilde ik de cc's in herfstthema doen maar een kraaitje boetseren is toch iets te moeilijk voor kleinere kinderen. Pompoentjes, een egeltje, een paddestoeltje en wat herfstblaadjes kunnen ook...

Onlangs heb ik het bij ons buurtfeesje ook gedaan. Niet te moeilijk doen, de kinderen vinden juist het gewone leuk. Ook koekjes uitstekers doen het goed, zelf rolroosjes maken, gewoon lekker op een zeiltje. Ik heb er een tarp boven gehangen, een soort tentdoek want bij ons scheen de zon.

Ik maakte me druk over van alles om het leuk te maken, maar de kinderen waren zo snel tevreden.

http://carolabaktzoethoudertjes.blogspo … ditie.html

Succes.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl