1 Laatst bewerkt door Eline25 (16-09-2011 21:57)

Onderwerp: orchideen moderne-stijl, mijn 2e bruidstaart!

Dit issum! Vandaag naar Deventer gebracht, voor Nicolien en Dennis, zo'n leuk stel! Nicolien had mij benaderd na de orchideen-parels-bruidstaart, of ik voor haar ook een bruidstaart wilde maken met orchideen... En.... 100 petit fourtjes...  :lol: Ik was alle zenuwen en stress natuurlijk allang weer vergeten, dus ik zei enthousiast: tuuuuurlijk!! Maar vandaag zag ik het toch weer even somber in toen ik aan het decoreren sloeg... Wat vinden jullie ervan? Het bruidspaar vond hem iig gelukkig erg mooi en lekker! En de mensen van de locatie (IJsselhotel in Deventer, errug chique!) waren heeeeel erg aardig en behulpzaam, en vol lof en verbazing naar de taart aan het kijken. De chefkok kwam zelfs allerlei dingetjes vragen, haha! :lol: Wat een verschil met de vorige keer... Fijn! :Y Vulling: champagnecreme en frambozenjam met verse frambozen.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HOMJSYVI.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U3YIMBH6.jpg

De petit fourtjes heb ik samen met de bruid gemaakt, en dat was maar goed ook. Wat was dat veel werk zeg! Ik heb 2 keer proef-petit fourtjes geaakt, en vreselijke ruzie mee gehad. Nu ging het na een stuk of 30 petit fourtjes en een dapper idee van de bruid eindelijk beter. Ik heb er zoveel van geleerd! Is er iemand die behoefte heeft aan mijn ervaringen daarmee? Want dan knal ik dat hele verhaal hier ook nog wel even neer!  ;) De petit fourtjes zijn gemaakt van cake met perzik-passievruchtenjam en perzik-safari creme, geglazuurd met vloeibare fondant.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JIXTTHAD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ND6ANYIR.jpg

Nou, speciaal voor Kwebbeltje hier dan het lange verhaal!  :lol: Maar dan echt lang he? Alles wat je nooit wilde weten over petit fourtjes komt hier dus voorbij straks...  ;)

PFjes maak je van cake. Ik ben echt een die-hard biscuit fan, maar echt, het wordt een zooitje. Ik heb het geprobeerd, en ben strijdend ten onder gegaan. Mijn conclusie, het moet dus echt met cake. En ach, eigenlijk is dat helemaal niet erg, want zo'n petit four is, als het goed is, petit, en dan maggie best wat machtig zijn!

Een beetje lekkerbek wil zo'n stukje cake natuurlijk vullen! Aangezien fondantglazuur niet in de koelkast mag, omdat het dan smelt, is het heel onhandig als je een vulling kiest die wel in de koelkast moet. Een creme is bovendien lekker stevig, en dat ga je nodig hebben! Zie hieronder... Vullen met jam is echt geen aanrader, jammer genoeg. Of je moet het boterham-dun erop smeren, misschien dat het dan wel lukt. Ik had de cake even met een dun laagje bc ingesmeerd, omdat ik het altijd zo jammer vind als de jam door de taart wordt opgezogen, en daarna een lekkere laag jam erop gekwakt. Dat werkt dus niet! De PFjes bleven maar alle kanten op glijden op die jamlaag, en bovendien was het door de wrappers gaan schijnen... Balen!

Formaat: 5x5x5 vond ik veel te groot, bovendien breek je je kaken als je een 5 cm hoog PFje in je mond wil schuiven... Ik vond 4x4x4 ideaal! En bovendien past ie dan precies in een cupcakewrapper, als je dat zou willen...

De fondantglazuur, dat komt dus echt behoorlijk precies. En dan precies niet zoals die van Funcakes! Wat een gevechten heb ik daarmee gehad zeg! Compleet met grote aan-mezelf-twijfelen-hoe-doet-Peggy-Porschen-dat-in-godsnaam-paniek-buien... Want dat spul is veel te dun, de cake zuigt het gewoon op en het wordt zelfs na 3 keer glazuren nog niet mooi. Echt, je wilde niet bij mij in de keuken zijn... Eindeloos rondgeneusd op internet en uiteindelijk maar gewoon een andere besteld, die van Tasty Shop (huismerk). Toen ik hem binnen kreeg, was ik wat achterdochtig, want het emmertje was EXACT hetzelfde als die van Funcakes. Maar: tadaaaa!!! Probleem opgelost! Met die van Tasty shop kun je iemand nog doodslaan voor het opwarmen, dus bepaald niet te dun! Jeee!! Ik heb trouwens 2 kilo gebruikt voor 100 PFjes.

Nu moet die kleverige, dikke troep alleen nog netjes op je petit four... Ik heb vanalles geprobeerd: eroverheen gieten, met PF op een draadrooster (alle glazuur onder het draadrooster, weinig op de PFjes...), eroverheen gieten met PF op een vork boven de kom (PF met alle bijbehorende kruimeltjes IN de kom met glazuur...), er overheen spatelen (werkt wel, maar wordt niet erg strak en kost heul veul tijd) en toen was Nicolien het zat en heeft gewoon zo'n PFje op de kop in de kom geduwd. Geweldig! Superstrak! Even oefenen om de zijkantjes ook ver genoeg te glazuren, maar het werkt top! Maar als je nu een gladde-niet-stevige vulling in je PFje hebt zitten, jam bijvoorbeeld ;), dan wordt het echt een flinke uitdaging om het hele PFje weer uit de kom te krijgen!  :lol:

O ja, laatste tip: maak er een paar teveel, want ze zijn LEKKER!!  :9  O-)  :lol: Ik heb er nog precies eentje, die ga ik nu maar eens even vriendelijk toespreken... MOEWHAHAHAHA!  ;)

2

Re: orchideen moderne-stijl, mijn 2e bruidstaart!

ow wauw!!!! wat superfris en strak ziet dit er allemaal uit! chique en ook heel modern maar toch zeker weer sfeervol! en ja, knal die ervaringen erbij en deel je ervaringen ;) :thumb:  ben gek op lange verhalen!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

GE-WEL-DIG!!!

Wat ongelooflijk mooi!!!

4

Super!  :thumb:

5

Hahaha! Nou, ik ga maar eens typen dan, Kwebbeltje!  ;) Tot zo!  :cool:

6 Laatst bewerkt door Carien (16-09-2011 21:10)

zo dan, daar istie eindelijk :Y ik zit sinds de proeverijtaartjes hier al op te wachten, zooooo prachtig :thumb:

en die petit-fours  :s pfffff wat een werk, maar errug mooi ook :thumb:  ( :think: heb je nou ccpapiertjes samengebonden om de pf's?)

en idd, we willen alles weten O-)  :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Wat ontzettend mooi!!

Jij bent akelig briljant..... Ik ben al een tijdje groot fan van je werk, maar bij deze dan officieel :)
Mijn petje gaat alweer diep voor je af!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

9

Wat geweldig mooi weer zeg! Wanneer kan ik aanschuiven voor een workshop orchideetjes maken?  O-)
Het is toch geweldig wat er steeds uit jouw handen komt! Ik ben jaloers!  :)

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

10

Wow....en meer kan ik echt niet uitbrengen...

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

11

Schitterend :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

12

Man man man, dat is toch niet meer normaal!!!!! Die lijken zo echt die orchideeën. Wat een prachtige taart , echt fantastisch. Ik ben heel erg onder de indruk! Goed gedaan :thumb:  :thumb:

13

Prachtig!

14

Petje af!!!! Wat een mooie taart  :thumb:

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

15

O jeetje zeg, wat een lieve reacties zo snel al! Ik bloos ervan!!! Hihi! En dan te denken dat ik vanochtend nog in de keuken stond te vloeken dat het helemaal niks ging worden...  O-)  :lol: En Suuz: jij fan van mij? huh? het was andersom hoor!! :lol:

PF verhaal is toegevoegd! En idd, het zijn CCwrappers! Ideaal, elk gewenst kleurtje is wel te krijgen en het scheelt een boel glazuren...  ;)

16

Oh, wat een prachtige bruidstaart, met schitterende orchideeen ! En je verhaal van de PF'tjes, meid, dat je bent blijven proberen, mijn complimenten ! En het resultaat is er naar, prachtig !

Groetjes, Conny

17

Wat een super taart en wat een werk die pfjes!

Wanneer mag ik een workshop orchideeen maken bij je volgen ( misschien nog meer geinteresseerde in zmeer) Wat een plaatjes... En heb al tig keer je how to gelezen..

groeten, Bianca
TAART in huis

18

wat ziet dat er geweldig uit! prachtig frisse kleur en wat een schitterende orchideeën. Ik zie een workshop ook wel zitten  :D

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

19

jaaaaaaa...daar is t'ie!!!!!! Ik zit verdorie al de hele avond te kijken of je 'em nou al geplaatst hebt.!! :+ En wat is het een geweldig exemplaar. Hebbie weer goed gedaan meis! :thumb:

Ben je nou helemaal gestapeld en al naar Deventer gereden?? ( en ik heb al de zenuwen als ik naar Hoogeveen moet rijden :P )

En.....ik ben helemaal weg van de foto (waar heb je nou in hemelsnaam dat gave steentjespapier/behang vandaan??)
Een plaaaaatje...kan zo in een magazine! :Y  :Y

20

Waanzinnig mooi !! Hier ook een officiele fan   :Y . Zo prachtig, niet alleen de taart, ook de petit-fours, de foto's ( wordt afgezaagd, maar ik geniet zo van de plaatjes) en ook het hele verhaal: bedankt! Ik zie, dat je de standaard in ieder geval op tijd binnen had.

Groet, Jolanda

21

wat mooi. en inderdaad wat een werk.
prachtige kleurencombi.
de aanvragen zullen wel blijven komen hierdoor.

22

leonietje schreef:

jaaaaaaa...daar is t'ie!!!!!! Ik zit verdorie al de hele avond te kijken of je 'em nou al geplaatst hebt.!! :+ En wat is het een geweldig exemplaar. Hebbie weer goed gedaan meis! :thumb:

Ben je nou helemaal gestapeld en al naar Deventer gereden?? ( en ik heb al de zenuwen als ik naar Hoogeveen moet rijden :P )

En.....ik ben helemaal weg van de foto (waar heb je nou in hemelsnaam dat gave steentjespapier/behang vandaan??)
Een plaaaaatje...kan zo in een magazine! :Y  :Y

Hahahaha! Dat heb je goed onthouden zeg! Tenx hoor! En jep, gestapeld en wel in de auto gestapt... In mn uppie ook nog, vond ik best eng, uh ik bedoel natuurlijk stoer...  :+ En had van de bruid begrepen dat de locatie had gezegd dat de taart bij brengen helemaal af moest zijn, dus vandaar dat ik alweer vreselijke visioenen had van afschuwelijk verwaand personeel enzo.... Wat was ik blij toen dat niet zo was! Ze boden zelfs aan om de taart voor mij naar binnen te tillen! Heb ik toch maar zelf gedaan, control freakje he...  O-)

Enneh, das natuurlijk geen papier, das gewoon mijn heel bijzondere rondlopende muur in de keuken!! :lol: Grapje! Heb dat behang in een franse behangwinkel gekocht, hoezo verslaafd... Trouwens veel goedkoper dan in Nederland! Maar dat merk hebben ze hier ook wel dacht ik, het heet Rasch... Stukkie hebben?

23

Absurt gaaf gewoon!!!

Cake my day!
"Jollie's Cake's"

24

Absurt gaaf gewoon!!!

Cake my day!
"Jollie's Cake's"

25

Absurt gaaf gewoon!!!

Cake my day!
"Jollie's Cake's"