Onderwerp: wanneer stapelen???
Hallo allemaal,
Misschien is het een vraag die al vaak gesteld is maar kan het zo 1 2 3 niet vinden via de zoek.
ik heb voor mijn kinderen wel al een stapeltaart gemaakt maar altijd los vervoerd en toen pas gestapeld voordat we de taart gingen aansnijden. Ik had dan de onderbodems net iets groter gehouden dan de taart en daar dan alvast de versieringen omgemaakt. Dit deed ik omdat de eerste keer het gestapelde geheel aan het onderbord bleef plakken en dus de hele laag marsepein eraf trok van de onderste taart.
Alleen zag je dan soms toch een heel klein stukje onderbord.
Nu moet ik een stapeltaart als opdracht voor mijn vriendin maken voor haar 40ste verjaardagfeestje in een zaaltje. Deze zou ik dus net als jullie allemaal doen geloof ik thuis willen stapelen en afmaken. Alleen zou ik het een ramp vinden als ze dus de boventaart eraf haal dat dan de onderlaag totaal gemold word en er dus geen marsepein meer op blijft zitten.
Het is helaas een heel verhaal geworden maar ja wil dat het echt mooi blijft Zie hier zoveel mooie gestapelde taarten met van die bloemenregens en dan kan je dus geen randje zien van het onderbord.
bedankt alvast voor je reactie.