Onderwerp: wanneer stapelen???

Hallo allemaal,

Misschien is het een vraag die al vaak gesteld is maar kan het zo 1 2 3 niet vinden via de zoek.

ik heb voor mijn kinderen wel al een stapeltaart gemaakt maar altijd los vervoerd en toen pas gestapeld voordat we de taart gingen aansnijden. Ik had dan de onderbodems net iets groter gehouden dan de taart en daar dan alvast de versieringen omgemaakt. Dit deed ik omdat de eerste keer het gestapelde geheel aan het onderbord bleef plakken en dus de hele laag marsepein eraf trok van de onderste taart.
Alleen zag je dan soms toch een heel klein stukje onderbord.

Nu moet ik een stapeltaart als opdracht voor mijn vriendin maken voor haar 40ste verjaardagfeestje in een zaaltje. Deze zou ik dus net als jullie allemaal doen geloof ik thuis willen stapelen en afmaken. Alleen zou ik het een ramp vinden als ze dus de boventaart eraf haal dat dan de onderlaag totaal gemold word en er dus geen marsepein meer op blijft zitten.

Het is helaas een heel verhaal geworden maar ja wil dat het echt mooi blijft Zie hier zoveel mooie gestapelde taarten met van die bloemenregens en dan kan je dus geen randje zien van het onderbord.

bedankt alvast voor je reactie. :)

2

Re: wanneer stapelen???

Als je een beetje poedersuiker op de onderste laag strooit en je haalt het bord er voorzichting af dan komt het toch niet mee?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

bedankt voor al zo'n snelle reactie. Dat had ik dus al niet gedaan.

4

Deze vraag past beter in de rubriek taartdecoratie algemeen [MOVE] -> daarheen dus  ;)

ok bedankt sorry weet nog niet precies waar ik al mijn vragen kan plaatsen. :rolleyes:

6

Geen probleem!

De sticky's bovenaan elke rubriek helpen je een eind op weg.
Vaak kom je door eerst te zoeken naar mogelijk andere topics over bijvoorbeeld stapelen erachter in welke rubriek ze in het algemeen staan  ;)

Wat ga je precies gebruiken om mee te stapelen?

heb de eerste keer speciale houten (douwels geloof ik ) stokjes gebruikt. En de laatste keer had mijn schoonzusje het erover gehad dat je beter van die chocoladestiks (aldi) kan gebruiken omdat de taart dan helemaal eetbaar is.
Toen met die houten stokjes had ik de avond van tevoren op elkaar gezet en toen bleef dus het taartkarton geheel aan de onderste vastplakken. En met die chocostiks heb ik er wel heel wat ingezet omdat het van die hele dunnetjes zijn, bleef het niet plakken maar had ik ze pas ongeveer een uurtje ervoor op elkaar gezet.

8

Zorg ook dat het onderkarton van de bovenste taart aan beide kanten vetvrij is. Dus even 2 vetvrije kartonnetjes tegen elkaar plakken.

~ Never waste a good crisis... ~