1 Laatst bewerkt door nele (12-09-2011 21:06)

Onderwerp: Mijn eerste opdrachten...

Goh wat is het spannend dat bakken voor een ander. Vooral wanneer je eerste opdracht een stapel is met kroontje en je dat in fondant met tylose probeert. Ben ik blij dat ik ondertussen gumpaste heb leren kennen  :D. Dat maakt het boetseerleven toch wel wat makkelijker!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VZAO3MHI.jpg

De tweede is de dooptaart voor mijn zoontje, alleen had ik geen tijd meer voor mijn ventje. In de rapte heb ik de verhoudingen compleet misgeslagen. Op zich wel tevreden, maar kan het bewaren voor zijn plechtige communie.  :grr:  :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JHJW4TR.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LUEKMFYJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYHAI6JA.jpg

En ten slotte een stapel voor de buuf. Haar dochter werd 21. Lievelingskleuren bruin en ze houdt van shoppen. Ik had wel nog een vlekje gemaakt met roze kleustof op de tas, En dat vlekje was nog niet opgedroogd met de foto.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OGRR43WC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PK3ZF7HE.jpg

Zo ben benieuwd naar jullie commentaar! En tips en trics hoor ik natuurlijk graag. Alvast bedankt voor het kijken.

2

Re: Mijn eerste opdrachten...

Wat een super gave taarten!!!
En die kleurencombinaties, Geweldig!!!

Vind ze echt super!
Vooral de eerste 2 zijn favoriet!

Oh.... Ik ben verliefd op je geboetseerde mannetje, héél mooi gedaan.
Hij heeft zelfs nageltjes!!  :thumb:

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

de 1e en de 2e vind ik het leukst

cake my day

6

Ik vind ook de twee eerste taarten het lleukst, mooie kleuren en je kunt geweldig boetseren, dat mannetje is snoezig  :thumb:

Super leuk!!

I just love cake!
Groetjes Laura

8

Bedankt allemaal!  :o  Is altijd leuk om positieve reactie te krijgen.

Erg mooi :)

10

Wow, mooie taarten zeg :thumb:  Vind ze allemaal mooi

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

mooi kroontje ook, zijn het nou twee laagjes over elkaar bij de punten?

erg leuk geboetseerd dat manneke

12

Mooi hoor! :thumb:

13

kimvanderloop schreef:

Dat doet me er aan denken, met dank aan Suus!!!! Zij was zo vriendelijk om mij een sjabloontje door te sturen.

De kroon is inderdaad met een tweede laag op de punten, maar dat was eigelijk niet zo bedoeld...  :shh:
Het is mijn eerste kroontje, en ik probeerde het te maken met fondant en tylose.. Nu wat mij betreft niet aan beginnen geen goed idee!! Beter fondant en gumpaste gebruiken. Maar goed. Ik had dus de eerste kroon 5 dagen op voorhand gemaakt, maar bij het losmaken van de fles, brak een stuk af... :rolleyes: :grr:   Had ik nog 1 dag om een nieuwe te maken.  :think:  Ik heb dus een nieuwe kroon gemaakt maar niet meer rond een fles durven doen, maar in karton een onderstutting gemaakt.. en zo een nacht in de oven. En om de plaatsen waar de kroon had vastgezeten op het karton te verstoppen zijn die banden er op gekomen...  :)  Maar ben wel blij met het resultaat uiteindelijk. Het lijkt alsof het ervoor gedaan is.  O-)

14

waarachtig prachtige taarten :Y 
nr 2 is ook mijn favo, ook al doet nr 1 erg z'n best om in te halen :)

:shh: volgende keer stukkie bakpapier tussen fles en kroon, dat helpt met lossen :Y  (maar geeft geen garantie :rolleyes:  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Wat een leuke taarten zeg en die strik op de laatste vind ik ok helemaal leuk en dat bruine tasje mooi allemaal!
Boetseren kan je ook goed zeg dat ventje super!

Groetjes P@trici@

16

Wat een prachtige taarten maak jij zeg! En wat kun je goed boetseren. ( ik durf het zelf nog niet zo....  :/  maar komt wel)

Sweet addiction...

17

Leuk! Vooral die voor je buurmeisje vind ik erg mooi geworden!

It's just a piece of cake

18

Reespees schreef:

Wat een prachtige taarten maak jij zeg! En wat kun je goed boetseren. ( ik durf het zelf nog niet zo....  :/  maar komt wel)

Bedankt! En gewoon doen hoor! En als iets niet lukt hier even een hulplijn starten! Het zijn soms kleine technieken en dus tips die het boetseren makkelijker maken  :Y

19

Dank je allemaal.  :o

Carien schreef:

:shh: volgende keer stukkie bakpapier tussen fles en kroon, dat helpt met lossen :Y  (maar geeft geen garantie :rolleyes:  ;) )

Dank je voor de tip!! Heb ik trouwens vandaag toegepast op een tiara en met succes!

nele schreef:
kimvanderloop schreef:

Dat doet me er aan denken, met dank aan Suus!!!! Zij was zo vriendelijk om mij een sjabloontje door te sturen.

De kroon is inderdaad met een tweede laag op de punten, maar dat was eigelijk niet zo bedoeld...  :shh:
Het is mijn eerste kroontje, en ik probeerde het te maken met fondant en tylose.. Nu wat mij betreft niet aan beginnen geen goed idee!! Beter fondant en gumpaste gebruiken. Maar goed. Ik had dus de eerste kroon 5 dagen op voorhand gemaakt, maar bij het losmaken van de fles, brak een stuk af... :rolleyes: :grr:   Had ik nog 1 dag om een nieuwe te maken.  :think:  Ik heb dus een nieuwe kroon gemaakt maar niet meer rond een fles durven doen, maar in karton een onderstutting gemaakt.. en zo een nacht in de oven. En om de plaatsen waar de kroon had vastgezeten op het karton te verstoppen zijn die banden er op gekomen...  :)  Maar ben wel blij met het resultaat uiteindelijk. Het lijkt alsof het ervoor gedaan is.  O-)

heb je dat patroontje nog toevallig, mijn eerste kroontje was een gedoe en de tweede(zelfs met tips van hier) leek goed te gaan maar ging inscheuren, nog kunnen verbloemen met kleine bloemetjes als versiering op de scheurtjes, maar baalde flink.
ik gebruikte fondant en tylose, maar gumpaste is beter zeg jij? dan dat maar eens proberen(kan je dat kant en klaar kopen, ken het eigenlijk niet)

21

Ik heb even gezocht maar op de webshop hier hebben ze hem niet. Het is kant en klaar en wit.

Bij de taartenfee hebben ze hem wel, maar mocht je van Nederland zijn, dan zal je zeker wel een  nl webwinkel kunnen vinden die deze ook verkoopt.
http://www.detaartenfee.be/winkel/produ … ts_id=3392

Het is wel minder lekker dan suikerpasta. Ik heb ongeveer 2 delen suikerpasta op 1 deel gumpast gebruikt voor mijn tiara en voor een klein kroontje. Indien je kroontje nog inzakt kan je er wat meer in doen.

Het voordeel is dat dat heel snel uithard. In het tasje heb ik ook twee rondjes gumpast gestoken om een harde basis te hebben om mijn tasje rond te 'boetseren'.

Ik heb patroontje nog, als je me je emailadres geeft eventueel PB dan stuur ik hem door. Ik vermoed dat Suuz dat niet erg vind,.. je kan hem ook gewoon bij haar vragen.

bedankt voor je link naar de gumpast, las net dat het door de suiker sneller uithard, dat zal wel een oplossing voor mijn mislukte kroontjes worden hahaha.

heb je een pb gestuurd met mijn emailadres.

alvast bedankt

23

Zo het patroontje is onderweg. Nog iets dat je volgens mij kan proberen om het lossen te vergemakkelijken is een heel klein beetje Crisco aan het bakpapier smeren voor de de kroon er rond legt.

Veel succes!!