1

Onderwerp: Hulp gevraagd bij bruidscc en aansnijtaartje

Hallo,

28 oktober a.s. ga ik trouwen en ik heb me voorgenomen om zelf cc te gaan maken met een klein aansnijtaartje. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik heb mix van funcakes gekocht en rolfondant (daar heb ik tijdens 2 workshops mee gewerkt) Verder botercreme en suikerbakkerspoeder. Ik wil de cc en de taart vullen met lemoncurd en/ of champagne botercreme.

Hoop dat de cc een beetje goed uit de combimagnetron komen want ik kan ze niet in een blik doen, heb het getest en het was helemaal mis gegaan...

Het liefst doe ik zo veel mogelijk van te voren en zou ik de taart en cc van te voren willen maken en invriezen. Volgens mij kan dat met de taart prima maar hoe zit het met complete cc? Het liefst maak ik ze namelijk op en doe ze dan in de vriezer. Kan dat of moet ik perse cc en decoratie los bewaren?
En tot slot, ik bak nog niet zo lang en heb nog niet een complete uitzet. Hoe kan ik zonder het hele alfabet mooie letters als decoratie op de taart maken, ik las iets over icing maar heb daar nog nooit eerder van gehoord...
Verder ben ik sowieso nog op zoek naar een mooie rozenmould en een mooie docoratiemat voor een patroon, dat lijkt meteen al heel wat.

Verklaren jullie mij voor gek met dit project zoals mijn a.s. man of moet het wel goed komen, daar ga ik zelf vanuit :)

Tips zijn in elk geval erg welkom!!

Re: Hulp gevraagd bij bruidscc en aansnijtaartje

Annelief schreef:

Hoop dat de cc een beetje goed uit de combimagnetron komen want ik kan ze niet in een blik doen, heb het getest en het was helemaal mis gegaan...

wat ging er dan mis? had je wel cc papiertjes gebruikt in je blik, en de combimagnetron op de ovenstand gezet? dat zou toch gewoon goed moeten gaan :think:

I never met a calorie I didn't like....

3

:think: had je wel de magnetronfunctie uit?

cc's kunnen ( :think: volgens mij; nooit gedaan :o ) net als taart versierd en al ingevroren worden

of ik je voor gek verklaar? mwah,  :think: hoeveel gasten krijgen jullie? eerst een proeftaartje maken en als de wiedeweerga spullen aanschaffen :Y . Niet teveel stresss op het laatste moment :nooo
Zonder ervaring met icing zou ik voor lettertappits gaan :Y  (als je toch nog wat aan moet schaffen.... ;) ; anders oproepje doen om ze te lenen van iemand bij jou in de buurt)

enneuh, willen is kunnen ;)  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

taartenprinsesje schreef:
Annelief schreef:

wat ging er dan mis? had je wel cc papiertjes gebruikt in je blik, en de combimagnetron op de ovenstand gezet? dat zou toch gewoon goed moeten gaan :think:

Ja ik had keurig papiertjes in het blik gedaan maar hij kon niet meer draaien en er kwam geen onderwarmte bij waardoor ze niet goed gaar zijn geworden.
Gewoon losse cupjes op het rooster zetten op de ovenstand gaan trouwens prima, ze worden misschien iets minder mooi van vorm maar goed...

5

Carien schreef:

:think: had je wel de magnetronfunctie uit?

cc's kunnen ( :think: volgens mij; nooit gedaan :o ) net als taart versierd en al ingevroren worden

of ik je voor gek verklaar? mwah,  :think: hoeveel gasten krijgen jullie? eerst een proeftaartje maken en als de wiedeweerga spullen aanschaffen :Y . Niet teveel stresss op het laatste moment :nooo
Zonder ervaring met icing zou ik voor lettertappits gaan :Y  (als je toch nog wat aan moet schaffen.... ;) ; anders oproepje doen om ze te lenen van iemand bij jou in de buurt)

enneuh, willen is kunnen ;)  :thumb:

hahaha we hebben (dag) 50 gasten dus dat is te doen!
lettertappits? wat zijn dat?? :o

en natuurlijk is willen kunnen en ik ben ook nog wel zo realistisch om niet gelijk met een stapeltaart te beginnen  ;)

Bedankt voor jullie reacties!

6

lettertappits? kijk eens hier http://www.deleukstetaartenshop.nl/tapp … 35_36.html

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Ik zou de cc bakken, invriezen en de decoratie apart bewaren, dan kan je na het ontdooien het er zo op doen en blijft het mooi. cc MOET je wel in een blik bakken, anders lijden ze een eigen leven ;-)

Misschien is een siliconen vorm wat voor je. Heb bij die van mij de hoekjes eraf gehaald, nu past hij prima in de magni. Zijn bij de xenos niet duur. Succes en alvast een hele fijne dag!!!!!!!

Groetjes Petra

9

taartjejansen schreef:

Misschien is een siliconen vorm wat voor je. Heb bij die van mij de hoekjes eraf gehaald, nu past hij prima in de magni. Zijn bij de xenos niet duur. Succes en alvast een hele fijne dag!!!!!!!

okay en dan past het bij jou wel..
Ik heb ook nog wel een voor 6 cc maar dan moet ik wel 8 keer bakken.. Eerder ging het trouwens zonder vorm alleen in de cups trouwens ook prima...

10 Laatst bewerkt door taartjejansen (15-09-2011 20:04)

Lukt dan idd bij mij prima, voorheen deed ik de papiertjes altijd in kopjes ging ook prima. Eventueel kun je de vorm ook nog verder verknippen als nodig of even vragen aan lieve buren of vrienden of je daar even mag bakken. Misschien heeft iemand een extra brede oven dan ben je helemaal snel klaar.

Groetjes Petra

11 Laatst bewerkt door Annette52 (15-09-2011 23:04)

Misschien siliconen cupcake vormpjes, deze zijn los te koop per 6 bij action voor een habbekrats.Kun je ook een cc papiertje in doen.
Blijft prima in model.
En de rozen mould van alphabet moulds is prachtig 4 verschillende roos afmetingen.
Even insmeren met crisco ,fondant of marsepein erin 5 minuten in de vriezer en je kan ze zo op je cc leggen.
Misschien heb je er wat aan.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

12

Annette52 schreef:

Misschien siliconen cupcake vormpjes, deze zijn los te koop per 6 bij action voor een habbekrats.Kun je ook een cc papiertje in doen.
Blijft prima in model.
En de rozen mould van alphabet moulds is prachtig 4 verschillende roos afmetingen.
Even insmeren met crisco ,fondant of marsepein erin 5 minuten in de vriezer en je kan ze zo op je cc leggen.
Misschien heb je er wat aan.

Oh das een goede tip, die zijn natuurlijk wat steviger en kun je wel los neerzetten. Heb vandaag de vorm van 6 gebruikt met 2 er naast maar dan heb je maar 6 mooie...
En ik hoop dat er nog iemand reageert op mijn vraag of iemand die rozen mould toevallig verkoopt.. waarschijnlijk niet maar het valt te proberen. Heb daar tijdens een workshop mee gewerkt en het resultaat is geweldig. En heel erg weddingproof!
Thanks!