1

Onderwerp: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Voor mijn nichtje die 5 jaar werd wilde ik een barbie taart maken, had ik nog nooit eerder gedaan maar met de how to do op deze site zou het me vast lukken, tot nu toe lukte altijd alles. Moest ook een keer fout gaan natuurlijk!
Ik heb een grote en een kleine tulband gebakken, waarvan er 1 mislukt was omdat ie stuk uit de vorm kwam. Deze kon ik daarna nog begruiken als tussenlaag omdat Barbie toch wel erg lange benen had.
De onderste tulband heb ik gevuld met chocopasta en slagroom met hazelnootstukjes. Ging nog allemaal goed, ookal was het passen en meten.
Maar toen moest de marsepein erover..... Ik heb het tot 4 x toe over moeten doen! Steeds kwam ik marsepein te kort, dus telkens bijmaken en kleuren. Had het steeds al helemaal uitgerolt. Tot ik genoeg had en de lap zo groot was dat deze met het optillen helemaal scheurde... Ik was woedend! Boos heb ik het marsepein op de tafel gegooit, ik zou het nog 1 x proberen, als het niet lukte vloog barietaart de container in, en zou ik een gewone taart maken.
Laatste poging ging bijna goed, het scheurde vlakbij de bovenkant dus dat kon ik weg werken door het bovenste rokje. Wat heb ik gevloekt zeg bij deze taart.
En toen Barie er eenmaal in stond moest ik het gat nog op ziet te vullen van de opening van de tulband....
Kortom, deze maak ik noooooit meer!
Ik wilde persee een echte barbi omdat ik het dan gelijk kado kon geven.

Hier is ze dan, mijn drama geval:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DNUOMD33.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-K7DO8XDF.jpg

P.s. mijn nichtje was er wel super blij mee!

2

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

tsja, kan d'r niks aan doen :nooo ; mevrouw ziet er heel mooi uit :Y  :thumb:

  ;)

maar kan me je frustratie voorstellen hoor :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Ik heb ook zo'n drama taart gehad van de week.. maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet aan je taart te zien is! Vind hem mooi.. ik heb expres eerst de foto gekeken en toen het verhaal gelezen.. maar ik zag het er echt niet aan af!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Ik zeg:niets mis mee!!

5

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

ondanks alles ziet ze er goed uit!  :Y

6

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

ik vind hem wel mooi hoor!

7

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Hij is wel hartstikke mooi geworden !!

Groetjes, Conny

8

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Die frustratie dringt door tot in vlaardingen hoor, ik voel het zelfs ;)
Ik herken het! Denk dat iedereen wel eens zo een taart heeft die je het liefst uit het raam smijt...
Daarom ben ik zo blij met mn wondermold! Voordelig bij de makro gekocht, zn geld dubbel en dwars waard! Geen gedoe met tulbanden in vorm snijden, opvullen etc.

Oh ja, leuk taartje hoor! Al die frustratie is niet te zien   :thumb:  je nichtje zal er vast super blij mee geweest zijn!

Groetjes Hulya

9

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

ik vind haar er ook echt leuk uitzien, ook je kleuren zijn mooi en passen goed bij elkaar.

je zou alleen de rok wat rechter kunnen snijden of afsmeren bij de overgang van tulband 1 naar 2... maar het is niet eens echt storend, doordat je er een randje over geplakt hebt.

Groetjes, Dorothea.

10

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Bedankt allemaal!
Ik vind het niet mooi geworden, ik zie hier barbies voorbij komen die echt prachtig zijn.
Wat is dat een wondermold? Is dat toevallig nu ook niet bij de makro in de reklame? Ik ga er woensdag heen voor de bakmix. ZIt daar een bakvorm bij ofzo? Ik zag dat je van die halve barbies heb, dat lijkt me toch wel wat makkelijker, hihi

11 Laatst bewerkt door maatje taartje (13-09-2011 08:09)

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Hoi Risje, wat vind je precies niet mooi.
Ik vind dat je hem mooi hebt gemaakt hoor, kan er niks aan doen.
Als je aangeeft waar je niet blij mee bent, kun je misschien wat gerichter feedback krijgen.
Als dit je eerste Barbietaart is, knap gedaan, wees niet te streng voor jezelf. (zegt degene die dat ook altijd wat op haar eigen taarten aan te merken heeft)

cake my day

12

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Hoi,

Ik vraag me af hoe je het marsepein er netjes en onscheurd overheen krijgt. Ik heb er geloof ik wel een kilo marspein over heen moeten doen, doordat die lap zo groot was, kreeg ik die niet ongescheurd erover heen.
Hoe kun je het beste de ruimte tussen de barbie buik en tulband opvullen? Ik heb een stuk marsepein gerolt er tussen geduwd en toen dat paarse lapje er over heen gedaan. Maar bij andere zie ik het veel netter afgewerkt.
Misschien moet ik toch eens zo`n wondermold aangschaffen....

13

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

in een wondermold bak je de rok in 1x en daar zit zo'n prikpopje bij (barbie zonder benen ;) ), dus heb je niet te maken met een gat.

Idd is bij de Makro nu 2 halen, 1 voor de helft betalen ofzoiets :o Wanneer je mix koopt, krijg je de wondermold (die toch al goedkoop is bij de Makro) voor de helft (vlgs mij; of wm betalen en mix voor de helft ;) )
Anyway :rolleyes: , hij valt ook onder de aanbieding :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Je krijgt 25% korting, dwz. 2e artikel halve prijs.
(maakt niet uit welke kombi je pakt, geloof dat je uiteindelijk iets van 11,50 voor de wondermold kwijt bent. Ik vindt hem heel handig, scheelt een hoop drama. Ennnnnn ik vindt je taart best leuk gelukt :Y

15

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Okee das veel makkelijker!! En overigens niet duur als ie 11 euro kost  :+
ik ga er morgen heen wilde 4 pakken mix halen, maar dan kijk ik daar nog eventjes wat er nog meer onder de aanbieding valt  ;)

Re: Mislukte Barbie taart FEEDBACK

Risje80 schreef:

Hoi,

Ik vraag me af hoe je het marsepein er netjes en onscheurd overheen krijgt. Ik heb er geloof ik wel een kilo marspein over heen moeten doen, doordat die lap zo groot was, kreeg ik die niet ongescheurd erover heen.
Hoe kun je het beste de ruimte tussen de barbie buik en tulband opvullen? Ik heb een stuk marsepein gerolt er tussen geduwd en toen dat paarse lapje er over heen gedaan. Maar bij andere zie ik het veel netter afgewerkt.
Misschien moet ik toch eens zo`n wondermold aangschaffen....

Je zou hem bijvoorbeeld ook in 2 delen kunnen doen, dan heb je een voor en een achter/zijkant. Zoals een soort sleepje.
Het weer was ook niet echt fantastisch om te taarten. Lees de andere topics maar.
Ik denk dat het je een 2e keer vast al beter zal lukken. Ik zie het bij jou echt wel goed komen

cake my day