Onderwerp: Mislukte Barbie taart FEEDBACK
Voor mijn nichtje die 5 jaar werd wilde ik een barbie taart maken, had ik nog nooit eerder gedaan maar met de how to do op deze site zou het me vast lukken, tot nu toe lukte altijd alles. Moest ook een keer fout gaan natuurlijk!
Ik heb een grote en een kleine tulband gebakken, waarvan er 1 mislukt was omdat ie stuk uit de vorm kwam. Deze kon ik daarna nog begruiken als tussenlaag omdat Barbie toch wel erg lange benen had.
De onderste tulband heb ik gevuld met chocopasta en slagroom met hazelnootstukjes. Ging nog allemaal goed, ookal was het passen en meten.
Maar toen moest de marsepein erover..... Ik heb het tot 4 x toe over moeten doen! Steeds kwam ik marsepein te kort, dus telkens bijmaken en kleuren. Had het steeds al helemaal uitgerolt. Tot ik genoeg had en de lap zo groot was dat deze met het optillen helemaal scheurde... Ik was woedend! Boos heb ik het marsepein op de tafel gegooit, ik zou het nog 1 x proberen, als het niet lukte vloog barietaart de container in, en zou ik een gewone taart maken.
Laatste poging ging bijna goed, het scheurde vlakbij de bovenkant dus dat kon ik weg werken door het bovenste rokje. Wat heb ik gevloekt zeg bij deze taart.
En toen Barie er eenmaal in stond moest ik het gat nog op ziet te vullen van de opening van de tulband....
Kortom, deze maak ik noooooit meer!
Ik wilde persee een echte barbi omdat ik het dan gelijk kado kon geven.
Hier is ze dan, mijn drama geval:
P.s. mijn nichtje was er wel super blij mee!