1

Onderwerp: super trots op bruidstaart à la Maisie Fantasy

Voor de eerste keer met icing op een taart gewerkt; het viel me echt mee! zat er wel voor te bangen; maar het meeste werk zat hem in het af tekenen waar de bolletjes moesten komen..

Bruidspaar wilde persé dit paartje bovenop, vind hem zelf niet echt wat... maar ze vierden de dag nog een keer in het buitenland en wilden het paartje er daar ook op zetten.

Ik zat te balen bij het in elkaar zetten, want ik merkte toen pas, dat de rozen niet groot genoeg waren! Gelukkig had ik het piepschuim ook bekleed, want zo viel het niet al te erg op...

Kreeg complimentjes van het restaurant en de fotograaf , maar wie kan mij vertellen; ik had de lintjes met dubbelzijdig plakband (tapijttape) vastgeplakt, maar dat begon later los te laten...

Goed, genoeg gekletst:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RP8JA77H-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7RLWGDZW-D.jpg

Vulling van boven naar beneden:
BC+ amandel
BC+ aardbei
BC+ stroopwafel
BC+ kers

Schroom niet om commentaar te geven; ik kan er alleen nog maar van leren!!

Groetjes, Dorothea.

Re: super trots op bruidstaart à la Maisie Fantasy

Dot.................... het is een dot van een taart  :thumb:  Ik vroeg mij al af waar die bleef, je had bij Jol al geschreven ik ga de foto's plaatsen, ik zoeken.......... geen foto's nu dus wel.
Ik gebruik zelf dubbelzijdig tape van de Action, waar je kaarten mee maakt. Nooit geen last mee gehad.
Wat betreft de rozen, leer momentje vind niet dat je je taart daarmee  tekort heb gedaan.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

Vind hem prachtig ! Je hebt de taarten dus met dummie gestapeld als ik het goed begrijp?

Wauw wat mooi!!!

5

Echt supermooi !!

Groetjes, Conny

heel mooi hoor
goed idee van die dummys

7

supermooi
vind de roosje er zo ook mooi bij
maar wat een werk die stipjes, top hoor  :thumb:  :thumb:

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

8

hij is echt prachtig
:lol: leuk met die dotjes, Dot

groetjes Hanneke

9

Ik vind je taart echt prachtig...een heel mooi geheel en ik vind de rozen zeker niet storend hoor!!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

10

Heel mooi!!! :Y  :Y En dat de roosjes (te ) klein zijn vind ik echt niet storend hoor! Heb ook het werken met icing ontdekt en vind het wel erg leuk werken (ookal vind ik het wel moeilijk)

En wat betreft het loslaten van het lintje....was je cakeboard wel vetvrij??? Misschien dat  het daarom niet bleef zitten???

11

Sweet Carolyn schreef:

Ik vroeg mij al af waar die bleef, je had bij Jol al geschreven ik ga de foto's plaatsen, ik zoeken.......... geen foto's nu dus wel.
.

me too  :lol:

prachtig istie  :Y  :thumb:

Kan me voorstellen dat je baalt van die roosjes, maar die mensen weten allemaal niet dat de roosjes opgevuld 'horen' te zitten, die vonden 'm vast allemaal prachtig  :Y  (en misschien heb je wel een nieuwe rage gecreeerd :)  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Ik vind 'm geweldig  :thumb:

13

Schitterend wat een mooie taart! Erg mooi zo met die dummie lagen er tussen. Kleinere rozen vind ik echt niet misstaan. Ik had eerst het idee dat het echte rozen waren, maar uit je verhaal begrijp ik van niet.
Vraagje over de vulling: vul je dan alleen maar met BC met een smaakje. Dus twee of drie gelijke vullingen?

14

Super mooi gedaan!
Strak werk!

15 Laatst bewerkt door Dot (12-09-2011 10:23)

iedereen bedankt voor de reacties!

even wat vraagjes beantwoorden:
-idd gestapeld met taart-dummie-taart-dummie etc
-cakedrum was misschien wel vetvrij, want de tape bleef daar wel aan plakken, maar het lint niet aan het plakband... ga wel een rol bij de action halen, misschien is dat net beter....
-ik heb idd overal 2x met bc gevuld.
De amandel-bc was gevuld met amandelschaafsel, daar heb ik buiten wat aroma niets bij gedaan.
De aardbei-bc: eerste laag met extra aardbeitjes, onder de 2de laag ook nog aardbeienjam.
Stroopwafel: bij beide lagen extra stroopwafelstroop over de bc.
Kersen-bc: eerste laag met kersen uit glas en onder de 2de laag een laagje kersenjam.
-ik ben blij, dat ik dus toch doorgegaan ben met de foto's bewerken en uppen, als jullie er toch op zaten te wachten  ;)

nog een vraagje van mijn kant... ik heb de prijs voor bruidstaarten iets hoger gedaan dan gewone, zo had ik de cakeboards er dus al bij in berekend. Wel had ik iets bij de prijs erbij gedaan vanwege de dummies+ bekleding. Maar niets voor de rozen en dat was dus wel 3 dagen werk, het waren er 51.... moet ik dan de prijs in totaal eigenlijk nog wat omhoog doen, of voor zoveel rozen een extra vragen??? Ik vind dat zo moeilijk hè!

Groetjes, Dorothea.

16

Prachtig prachtig.....dit vind ik mooi!!! :Y

Groetjes van Marjon

17

Mooie chique taart!

18

Hè hè, daar is die dan  ;) , zat inderdaad om het uur te kijken gisteren  :D , maar het is het wachten waard! Plaatje om te zien. Jammer van de rozen inderdaad, maar het zou ook zomaar de bedoeling kunnen zijn: het blijft een mooi geheel.
Ik gebruik ook dubbelzijdig plakband en dat gaat goed. Lint op de taart maak ik met een beetje icing vast, maar dat ging gisteren dus niet: dat liet gewoon los en heb de spelden er maar in laten zitten.
En ik begrijp jouw opmerking over het paartje....jammer van het rood bij de taart, maar goed, het bruidspaar vond het vast fantastisch en daar gaat het om.

Groet, Jolanda

19

Zo.......Dotje toch...... :D  ;)

Hij is schitterend geworden!  :Y
Ja, ik denk dat je in het vervolg best wel iets meer kunt vragen als men zoveel met de hand gemaakte rozen wil hebben....

Goed gedaan meissie...... :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

20

Prachtig! En wat een werk, 3 dagen alleen al voor de rozen.....

Groetjes Brenda

21

Was ik nog vergeten: natuurlijk kun je meer vragen voor de rozen.

Groet, Jolanda

22

Super mooi is ie en je spuitwerk is  :thumb:

23

Prachtige taart, helemaal mijn smaak (zonder de topper dan ;) )

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

Wow super netjes!!!  :thumb:  :thumb:

25

Hij is PRACHTIG!!! :Y  :Y  :Y
Daar mag je echt super trots op zijn!
jammer van die topper  ;) hahaha

Groetjes Sandra
taartvanmeij.hyves.nl