1 Laatst bewerkt door Carien (12-01-2012 11:55)

Onderwerp: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

de 1e keer dat ik deze taart zag dacht ik al 'die wil ik maken :Y ', maar ja...
Vandaag hebben we een uitje met de buurt en dat was mijn kans om deze taart te maken, want waar laat je anders taart voor 40 personen?
Met grote dank aan Colette voor haar beschrijving en ook dank aan KarenAnne, voor het (superkleine) swirltje  ;)
Toen ik 'm vanmorgen uit de kast haalde (om het onderbord nog te versieren), toen viel de taart  :s ....op z'n tuit  :grr:
Echt hoor, in de voorbereiding was er al veel mis gegaan (er stonden 4 taarten op de planning :rolleyes: en zo meer) en dan nu nog dit, echt hoor..... :grr:
Maar goed, zo goed en zo kwaad de boel gefatsoeneerd (gelukkig was de voorkant redelijk intact gebleven); de taart is wel veel schever dan eerst, dus ziet er wel spectaculairder uit Hij staat nu op een scheve plank in de kast. Duimen jullie mee dattie vanmiddag nog rechtop staat? :s

Oh ja, foto van na de val (want ik had er nog geen :rolleyes: )

https://lh4.googleusercontent.com/-Q-RmfKjJA3c/Tw3zDg88nNI/AAAAAAAAS8Q/HqK8FagEpjA/s800/IMG_2323%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

:shh: en de achterkant :s
:o foto weggegooid :o

Citroen-mascarponecake, 3x lemoncurd, 2x aardbeiensaus, afgesmeerd met bc met lemoncurd, bekleed met fondant
Stroopwafelcake (recept van hier :9 ), 1x melkchocganche, 2x dulce de leche, afgesmeerd met melkchocganache, bekleed met marsepein
Chocoladebiscuit, 1x Sweet Orange, 2x sinasappel-passievruchtcrème, afgesmeerd met melkchocganache, bekleed met marsepein

Wat vinden jullie ervan?  O-)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

mooi :)
Alleen balen zeg dat je zo op het laatste moment een "ongelukje" krijgt :(

3

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Gaaf Carien !!

Christine.

4

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Super taart, en gelukkig kon je hem herstellen! Mooie kleuren combi's ook!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Geweldig!!!
Dat was me dan ook wel een uitdaging!!
En ja, dat kun JIJ best! Jammer van je ongelukje achteraf.
En gelijk dan maar teugkomend op je eerder topic? Vind je het nog steeds leuk om te doen??? :+  ;)

6

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

wauw!!! echt ontzettend gaaf!!

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

7

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Hele leuke taart!

Groetjes, Marjan

8

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Hij is hartstikke gaaf!! Als dit zelfs na de val is.....petje af! Mooi hoor en wat klinkt ie lekker!!!! Veel plezier vanmiddag.....en 4 taarten (en zo meer)??/! Heftig weekje voor je.

Groet, Jolanda

9

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Oh meid, het is maar geen uitdaging ook, niet zomaar een stapeltaart maar deze geweldige prachtige stapel ! Hihi, grappig dat hij nu nog schever staat, dan is het effect nog gaver ! Zoooo zonde van de achterkant, want jeetje, dat hij nu ook nog moest vallen, aaarghhh !!!
Ik vind het eindplaatje nog steeds supermooi, en je vullingen klinken echt zooo lekker ! Wat is sweet orange?
Heel veel plezier met het buurtfeestje !

Groetjes, Conny

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

wat leuk  :thumb:

11

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

heel leuk   :Y

12

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

cool !
en als je niet had gezegd dat ie eerst scheef was, was het me totaal niet opgevallen.

INACTIEF

13

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Wauw wat een leuke taart. Doe het je niet na. :thumb:

14

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

leuk!!

15

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Wat is hij leuk!!! Ondanks de val ziet hij er super uit!! :thumb:
En citroen mascarpone cake? Klinkt heerlijk, heb je een recept? :)

16

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Je taart viel dan wel op z'n tuit, maar jij ging hiermee echt niet op je snuit, hij is helemaal leuk, onderbord ook. :thumb:
En zo te horen is/was ie ook verrukkelijk! :9

Ik ben benieuwd hoe ze 'm vinden (smaken).

Leuk dat je deze stapel maakte, lijkt me zo gaaf om te doen.
Een soortgelijke staat ook al heel lang op mijn taartverlanglijstje. :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

hij is leuk hoor,  :thumb:  :thumb:  :thumb:
Ik doe het je voorlopig nog niet na
ik ken het gevoel, dat is echt vreselijk balen
Deze staat ook nog op mijn lijstje,
Ik hoop dat hij het heeft gered

cake my day

18

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Carien   :thumb:  :thumb:  :thumb:

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

19 Laatst bewerkt door Sylliek (11-09-2011 17:16)

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Super gave taart, Carien!

En doe je een beetje rustig aan met je hart, het moet wél leuk blijven   :s  :think:  ;)  :D

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

20

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

hij is toch echt superleuk geworden. En als je niets gezegd had over het vallen had ook niemand het gezien.
enne...die citroen-mascarpone cake lijkt mij ook erg lekker. Dus net als samroos zou ik daar ook wel een recept van willen  :D

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

21 Laatst bewerkt door Carien (11-09-2011 21:00)

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

dank voor jullie reacties :)

jammergenoeg heb ik geen recept van de citroen-mascarpone, da's een ordinaire mix :o , maar wel een heeeeel lekkere :Y

de buren waren helemaal enthousiast :)  de citroen-mascarpone en de stroopwafel waren favoriet ('mag ik nog stukje' ;) ). Gelukkig istie blijven staan :Y  Ik moest er 100m mee lopen, zo strak mogelijk in folie gedaan, in een krat gezet scheef op een plankje, zodat het middelpunt weer recht was ;)

een buurman vroeg hoe lang  ik hier nou over deed,  :think: misschien wel 2 uur? :rolleyes: Deze heeft me een half leven gekost!! ;)

Maar toch, ondanks alle stressss, nu, achteraf, ben ik trots :Y  :o  Het is niet langer een 'Cake to dream on', ik heb 'm gemaakt! :D
(en heul veul geleerd :Y )


voor wie zich afvraagt wat het voorbeeld voor deze taart was: de taart voorop het boek van Collette Peters-Cakes to dream on (ebay.com/ctg/Cakes-Dream-On-Master-Class-Decorating-Colette-Peters-2004-Hardcover-/30765245)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

22

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Hier mag je zeker trots op zijn!  :thumb:  :9

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

23

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Oeps, sorry Conny, helemaal over je vraag heengelezen :o

SweetOrange is een soort LemonCurd, maar dan met sinasappel (AH verkocht het een tijdje, maar is daar mee opgehouden :grr:  :rolleyes: ).

Ik wil altijd nog eens proberen het zelf te maken, mbv het recept van LemonCurd (maar ja, wanneer je nog hebt, dan .... :o )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

24

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

Super gedaan!!

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

Re: 5 hartverzakkingen later........... toch blij

hij is echt zoo gaafff geworden,maar jemig wat zal je je rotgeschrokken zijn...

lemon curd is nog steeds te koop bij ah..en de orange is te koop bij de makro..en de deka en vomar hebben het ook.
je hebt een doorzichtige(met stukjes erin) en een gladde gele lemon.

het merk is chiffers(zo ongeveer)

is hier absolute favoriet onder de vullingen..heerlijk fris van smaak te op zichte van al het zoete wat al in de taart zit..

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem