1

Onderwerp: how to aardbeien zoeter maken

Ik las op dit forum deze tip om aardbeien zoeter te maken:
"De aardbeien zou ik in plakjes snijden en dan even doorwarmen in een pannetje met vanillesuiker, dan is het zure eraf"

Mag ik een werkbeschrijving/how to voor leken?
Hoeveel water doe je erbij?
Hoeveel vanillesuiker doe je erbij?
Hoe lang verwarm je het?
Hoog hoog moet het gas?
Laat je de aardbeien uitlekken boven een vergiet, hoe lang ongeveer,
dat soort dingen.

2

Re: how to aardbeien zoeter maken

Geen flauw idee, maar misschien kan je je vraag stellen in het topic waar je de tip vond, of de schrijfster ervan een mailtje sturen. Nu moet  ze toevallig je berichtje tegenkomen en ik denk niet dat veel mensen dit zo doen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik heb de schrijfster inmiddels een mail gestuurd (tot nu toe nog geen reactie).

4

Ik zou zelf aardbeien snijden en dan wat suiker erbij en lekker even laten staan, krijg je vanzelf een laagje 'zoet vocht ' onderin en suiker trekt in aardbeien, bij gewone suiker tenminste...waarom zou je t verwarmen???

Ik ken de tip niet hoor, maar als ik smorgens aardbeien stukjes met suiker weg zet heb ik eenpaar uur later zoete aardbeien, even door vergiet...en in je taart....zo zou ik het proberen...

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

5

Zie nu je vraag pas, sorry voor de late reactie!
Ik doe het inderdaad zoals boven beschreven:
stukjes snijden, in een pannetje met een beetje vanille suiker naar smaak en dan zachtjes doorwarmen.
Zoals Ilucya het doet kan ook, dan blijven de stukjes aardbei wat harder. Met verwarmen worden ze zachter, het is maar net wat je wilt.
Gas heel zacht en geen water erbij. Paar keer roeren en dan voor 5 tot 10 minuten.
Succes!

6

Fijn dat ik nu weet hoe en wat.
Bedankt voor de reacties.