1 Laatst bewerkt door Icehorse (31-03-2012 10:00)

Onderwerp: Vierlaagse bruidstaart in wit en rood

Durf de foto's hier bijna niet te plaatsen tussen al die mooie creaties, maar ik doe het toch maar want dit was een taart vol leermomenten.

Een bestelling voor een bruidstaart voor vrienden van een collega. Vandaag zijn ze getrouwd en gisteren heb ik er 8 uur onafgebroken aan gewerkt. 's Avonds 60 km met mijn taartmaatje  :lol:  naar de trouwlocatie gereden om de taart op te bouwen, en toen bleek dat ik het bovenste taartje vergeten was  :x  aaaaargh! Terwijl ik alles goed voorbereid had, lijstjes gemaakt, balen dus.

Vanmorgen vroeg weer teruggegaan om de taart af te bouwen, want gelukkig was het feest pas vanmiddag. Het zat ook al niet mee met dat plakkerige weer en gelukkig had ik reserve-bloemen gemaakt, want enkele braken direct af als ik ze op de taart plakte.

Vulling naar wens van het bruidspaar: aangevette slagroom, tiramisu met geraspte pure chocolade, en een chocolademousse van bonbonbloc puur truffel. Op eigen initiatief nog een mini-taartje erbij gemaakt zonder de tiramisu, want er zit immers drank en rauw ei in de tiramisuvulling.

En vandaag (31 maart) dan eindelijk de foto's van de fotograaf ontvangen, met daarop een beter resultaat dan mijn eigengemaakte foto's vanuit de koeling. Ik laat ze toch nog even zien, want hierop komt de taart mooier tot zijn recht.

De taart:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8OXG6SBS.jpg

De taarttopper:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6AOJU3K7.jpg

Het bruidspaar:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6TGNMSQ.jpg

Ze lieten me nog weten dat de taart heerlijk was en dat ze voor hun eerste jubileum zeker weer iets gaan bestellen! Altijd leuk om te horen.

Bedankt voor het kijken!

Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

2

Re: Vierlaagse bruidstaart in wit en rood

wat een strss , als je er achterkomt dat je een taart vergeten bent ! en wat is hij hoog! welke maten babblik heb je gebruikt ?

3

frummeltje schreef:

wat een strss , als je er achterkomt dat je een taart vergeten bent ! en wat is hij hoog! welke maten babblik heb je gebruikt ?

Bakblikken 10-16-20-24. Ik neem altijd ruime hoeveelheden mix, dus bijv. voor een 16 cm taart de hoeveelheid voor een 20 cm vorm, daardoor zijn ze zo hoog. En bakken met oplopende temperaturen.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

4

Wat vervelend als je op locatie ontdekt dat je het bovenste taartje bent vergeten. Maar het uiteindelijke resultaat is heel mooi, wat een werk zul je hieraan gehad hebben. :thumb:

5

wow, erg mooi hoor. Kan me wel voorstellen dat je er stress van gehad hebt!
Ik heb die bloemen (rood-wit) al vaker gezien, maar heb nog niet ontdekt waar je die mee kan maken. Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?

6

Sissy schreef:

wow, erg mooi hoor. Kan me wel voorstellen dat je er stress van gehad hebt!
Ik heb die bloemen (rood-wit) al vaker gezien, maar heb nog niet ontdekt waar je die mee kan maken. Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?

De bloemen zijn gemaakt met de orchard lace flower-uitstekerset:

7

Erg mooi Linda!
Wat een stress heb je dan zeg...pff. Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen!

8

Hier dan taartmaatje  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Het resultaat is wel erg mooi hoor Linda! Hoop dat de topper is blijven staan. Stress, stress en nog eens stress..................
Tot snel!!!