Ohhhhhhhh Dames, ik heb me gruwelijk vergist!!!!!!!!
Ik heb heb per ongeluk 200 gram witte chocolade opgeschreven, maar het moet 300 gram zijn.....
Het spijt mij heel erg.
Hieronder heb ik het aangepast!
Dus zo doe ik het:
125 ml slagroom Melkan in een steelpannetje, laat het aan de kook komen. Net als melk koken, even omhoog laten komen en van het vuur halen.
Ondertussen heb ik 300 gram witte chocolade (Markant) in stukjes gebroken en doe die bij de hete slagroom
Dan met een garde goed doorroeren totdat alle chocolade gesmolten is en het geheel gelig ziet. Vergeet niet af en toe in de randjes van de pan de chocolade weg te halen...
Als alles gesmolten is laat ik het 20 minuten afkoelen.
Dan zet ik het geheel in de koelkast en laat het daar maximaal 40 minuten staan.
Na 40 minuten alles in de mixer en mixen.
Je ziet het mengsel dan naar wit verkleuren. De zelfde kleur als je boter 5 minuten mixed.
Dan is het klaar en kun je het gelijk verwerken op of in de taart.
Ik zet het nooit terug in de koelkast omdat het dan te hard wordt en je er slecht mee kan werken, vindt ik.
Als ik de taart er mee afsmeer, gaat de taart in de koelkast voor een uur en daarna pak ik een spatel of mes, wat ik heet maak in kokend water en ga daarmee de taart perfectioneren.
Dan de taart weer terug in de koelkast (wel al het overtollige water verwijderen, anders heb je daarna problemen met het bekleden van de taart). Ondertussen kneed ik de fondant of marsepein en rol hem uit. En dan bekleden.
Misschien heeft iemand hier iets aan.
Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs, Ricky