1

Onderwerp: Wie heeft ervaring met dit recept? Witte Chocoladetaart - Paris Cutler

Goed, ik heb echt een ontzettend slecht bakweekend.  O-) Nieuwe recepten voor cupcakes die niet lekker zijn, te vettig of te snel rezen. Nu wilde ik voor maandag een witte chocolade taart maken, afgesmeerd met ganache.

Dus ik gisterenavond de taart gemaakt volgens het recept van Planet Cake's Paris Cutler. Maar hij werd niet gaar! Ik snap er niks van. Volgens het recept moest ie 1 uur 40 minuten in de oven op 180 graden. De mijne heeft er zelfs twee uur (!) ingezeten, maar nog steeds niet gaar.

Het is overigens niet zo dat ie nog vloeibaar is maar heeft een beetje het effect als een koekje dat niet gaar is. Zo'n vochtige dikke massa in het midden. Hij was wel gewoon gerezen, maar dus totaal niet luchtig.

Ik heb hem er na twee uur uitgehaald want ik was het zat.

Maar mijn vraag dus, wie heeft er ervaring met dit recept of kan aangeven wat er misschien mis is gegaan? Dan wil ik me er misschien nog wel een keer aanwagen, want ik laat me niet zomaar afschepen.  :cool:

Heb er nu maar een normaal biscuit inzitten, hopend dat die wel gewoon lukt en dat de ganache straks ook gewoon normaal uit de koelkast komt!

Dit is het recept:

300 gr boter
300 gr witte chocolade
300 gr bloem
150 gr zelfrijzend bakmeel
400 gr kristalsuiker
3 eieren, losgeklopt
1,5 tl vanille essence

* Doe boter en 2,7 dl water in een steelpan, roer tot boter is gesmolten.
* Pan van het vuur, choco er in en mengen tot de choco is gesmolten
*Bloem en bakmeel zeven, suiker toevoegen + wat zout. Kuiltje in de mix maken.
*Chocolademengsel toevoegen samen met de eieren en vanille.
* Schenk in bakvorm.

Wie o wie heeft de gouden tip?!

Dankjewel alvast!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

2

Re: Wie heeft ervaring met dit recept? Witte Chocoladetaart - Paris Cutler

ik dacht dat de witte chocolade taart van Paris Cutler een mud cake was...dan heb je dat 'wet cookie dough' effect.

Ik heb het ook gehad (wel ander recept). Zou ook aan de grootte van het bakblik kunnen liggen want de best gelukte zijn maar een 4-5cm hoog, of aan oven, ...
http://www.planetcaketeaparty.com.au/fo … hp?id=6080
Ik heb wel een recept met melk in geprobeerd:
http://www.exclusivelyfood.com.au/2006/ … ecipe.html

3

Thanks! Ik ga het eens doorlezen.

Ja, dacht eerst ook dat het misschien zo hoorde. Heb hem ook bewaard. Maar op de foto in het boek staat toch ook een hoge, luchtige (luchtiger dan die van mij in ieder geval) taart..

4

Dit probleem heb ik ook gehad. Hij smaakte wel goed maar was super machtig. We hadden het idee dat er teveel chocolade in zat. Niet weer gemaakt maar vind het wel jammer. De zoekfunctie maar gebruikt en kwam hier terecht.

In het boek staat ook bij een taart van 22cm dat je alleen al voor het bekleden 1,2 kg of 1,5 kg fondant nodig hebt. Kan het zijn dat eenheden niet goed zijn omgerekend?

5

Hmmm, dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik had al geprobeerd om het recept online te vinden en het te vergelijken maar geen resultaat.

Ik heb de taart uiteindelijk weggegooid! Het was ook een gewicht, echt niet normaal!