Onderwerp: bruidstaart vraagjes
Hallo allemaal,
In april 2012 zal ik de bruidstaart voor mijn zus gaan maken. Het zal wel de eerste keer stapelen zijn (althans, ik ga het natuurlijk nog wel eerst uitproberen). Heel spannend natuurlijk. Maar ik heb eerst nog een paar vraagjes aan jullie. Ik heb al op het forum gezocht, maar vond nog geen antwoord op deze specifieke vragen. Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
1. Ik vind een 3-laagse taart het mooiste. Nou is het voor 24 personen en eigenlijk willen ze de bovenste laag bewaren om in te vriezen voor een jaar na de bruiloft. Hoe groot zouden jullie de lagen dan maken? M.a.w. welke bakvormen zouden jullie gebruiken (het gaat om een ronde taart)?
2. Kun je de hele taart bekleed en al wel goed invriezen? En hoe lang blijft het dan ongeveer goed? De bovenste laag zal opnieuw ingevroren worden, dus eigenlijk moet ik die vers maken, toch? Of kan het wel 2x?
3. Kan de lagen gewoon allemaal apart invriezen? En kun je het stapelen dan ook pas op de locatie zelf doen? Hoeveel tijd gaat daar ongeveer inzitten?
4. Hoe verdeel je zo’n taart? Haal je eerst de lagen van elkaar en ga je dan langs de dowels snijden?
Ik geloof dat dat alle vragen waren voor nu… Komen er vast nog meer als ik aan het bakken ga van de eerste proefversie. Alvast heel erg bedankt!
Marjan