1

Onderwerp: Is een siemens oven goed?

Ik wil een nieuwe oven. Ik heb een inbouwoven van het merk Balay. Een waardeloos ding. Zo traag als ik weet niet wat. Ik heb eerst een mobile oven gezocht. Iemand reageerde op een berichtje van mij en zij had een Rofco oven. Een ideale oven. Waar ik een paar dagen van droomde. Maar 730 euro vond ik toch nog prijzig. Een nieuwe oven ziet er voor mij voorlopig niet in. Ik ben op zoek gegaan naar een tweedehandse inbouwoven. Nu heb ik er een gevonden. Een siemens top-line oven hetelucht voor niet veel geld. Alleen magnetronfunctie werkt niet. Maar dat is volgens mij geen ramp. Is dit een goede oven? En mocht hij niet in mijn keuken passen, kan ik hem ook als losstaande oven gebruiken. Hij is 59 cm breed en 35 cem hoog.

2

Re: Is een siemens oven goed?

Ik heb een siemens combi-magnetron. Met idd. ook hetelucht en grill. Maar voor het bakken van de biscuits gebruik ik de onder en bovenwarmte . Bij mij bevalt ie prima! Hoop dat ie nog lang leeft! ;)

heerlijke taartgroetjes van Brenda

3

Geen idee maar over t algemeen zijn alle bekende merken wel prima

4 Laatst bewerkt door Marijke1981 (04-09-2011 21:33)

joyvin schreef:

Ik heb een siemens combi-magnetron. Met idd. ook hetelucht en grill. Maar voor het bakken van de biscuits gebruik ik de onder en bovenwarmte . Bij mij bevalt ie prima! Hoop dat ie nog lang leeft! ;)

Mag ik vragen waarom je de onder en bovenwarmte gebruikt en niet de hetelucht?

Is dat beter de boven en onderwarmte te gebruiken?

Groetjes Marijke

5

Marijke1981 schreef:
joyvin schreef:

Mag ik vragen waarom je de onder en bovenwarmte gebruikt en niet de hetelucht?

Is dat beter de boven en onderwarmte te gebruiken?

In mijn beschrijvingsboekje van de oven stond dat ik voor biscuit te bakken deze functie moest gebruiken. Vandaar eigenlijk, en dit gaat altijd goed! Dus ben ik zo blijven doen.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

6

Ik heb ook een Siemens combi oven/magnetron en ik vind het echt een super oven. Maar helaas wel erg klein (maar dat vind ik bijna alle ovens :+ ).

Ik bak eigenlijk alles op de hetelucht stand en om edzelfde reden als joyvin. Alleen ben ik niet van gebruikshandleidingen lezen ;)  :lol:

Geen idee overigens welke serie ik heb, maar het is wel al een oudje met zijn 15 jaar. Zonder ook maar een klein probleempje te hebben gehad :thumb:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

heb ook een Siemens-combi oven/magnetron. Gebruik alleen voor appeltaart de hetelucht-functie, omdat ook al eens had gelezen dat je cake nooit met hetelucht moet bakken, waarom niet? ik weet het niet meer, maar doe het gewoon niet, ook biscuitdeeg niet. en ze lukken eigenlijk altijd vrij goed, dus geen reden het anders te gaan doen.

8

Wij hebben ook een Siemens-combi oven/magnetron en gebruiken voor biscuitdeeg onder en bovenwarmte. Waarom? Omdat dat goed werkt. Hij is inmiddels 7 jaar en nog nooit problemen mee gehad.

9

Ik heb een Siemens top-line inbouwoven en dat is hete lucht, onder en bovenwarmte en nog veel meer programma's, alleen geen magnetron.
Het is een hele fijne oven.

10

Ik heb de oven van de week opgehaald. Ik ben er heel erg blij mij. Ik heb hem voor 25 euro gekocht. Dus een koopje. Alleen ik moet er nog een plaatsje voor vinden. Ik heb nog geen electriciteit in de schuur. Ik heb hem nu op de aanrecht staan.