Onderwerp: candy molds en melts...het leek erg leuk...
hoi,
ik heb een candymold gekocht met sneeuwvlokken en sneeuwmannetjes.
zwarte melt, rode melt en witte melt in magnetron in zo'n 'bakje met kuiltjes' gesmolten...tot zover ..helemaal oke!
Maar dan...met een minikwastje oogjes van sneeuwmannetje geprobeerd...dat ging dus niet, wat een zooi, tegen de tijd dat ik er 1 had was de zwarte candy alweer hard...zo ook met het sjaaltje en oorwarmetjes...toen ik de witte candy wilde ' afvullen was dat ook al weer hard en had ik nog heel klein beetje zwart in een kuiltje, maar dat was het nogmaals smelten weer niet waard, en de witte zat in andere kuiltjes...
ik kan me voorstellen dat jullie er niks meer van snappen.
Ik vind het een dramatisch gedoe.
Kan ik nu ook gewoon wit smelten en die dingen helemaal vullen, en dan als ze eruit zijn met de candycolors van wilton (heb ik ook) de oogjes en accenten erop verven? En moet dat dan ook met beetje alcohol of juist weer niet, omdat deze kleuren op oliebasis zijn en niet zoals de wilton fondantkleuren??
Als dat kan, dan ben ik weer helemaal blij.....
..en anders probeer ik het nog 1 x en koop anders alleen volgende keer de hartjesmallen ofzo, want ik heb ook de 'pink ribbon' mold en omdat dit gewoon zonder accentjes is, ging dat wel oke!(alleen vergeten af te strijken...leermomentje.. )
Ik hoop dat iemand die heeel goed is hiermee, mij kan helpen...
alvast superbedankt!
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!