Onderwerp: fondant rozen worden weer zacht
Binnenkort op 9 september maak ik mijn eerste bruidstaart. Hiervoor ben ik al begonnen met roosjes maken van fondant. Op wat kleine probleempjes na ging dat goed. De kegeltjes vielen b.v. van het draad af wanneer ik ze op de kop te drogen hing. Het duurde ook erg lang voor de rozen droog waren. Door het probleem met het van het draad af vallen heb ik ze ondersteund door tissues rechtop laten drogen in bakjes die ik van appeltreefjes gemaakt heb. Deze heb ik dan met alluminium folie bekleed en er een gaatje in geprikt zodat ik het draad erdoor kan halen.
Vanmorgen kon ik dan eindelijk met mijn nagel zachtjes tegen de roosjes aan tikken. Ze voelden goed hard aan. Nu een aantal uren later zijn ze, ik denk door het vochtige weer, zacht geworden. De blaadjes gaan hangen.
Ik baal zo!! Ik had er al een stuk of 17 af.
Hebben jullie tips voor mij?
Ik denk erover gumpaste / tylose te gaan kopen.
Gum paste moet je zelf kleuren, en het bruidspaar wil graag fuchsia kleurige rozen. Ik weet niet met welke kleurstof ik dit bereik.
Ook moet de taart een aantal uren in de koelkast staan omdat ik hem vul met mascarpone en aardbeien. Kunnen de fondant/gumpaste rozen er dan al op? Ik denk niet dat het mij lukt de taart vlak voor het opdienen pas te versieren. Veel ervaring heb ik nog niet.